میهمان

میهمان

ما در این دنیا چند روزی میهمان هستیم ، چه خوب است فرصت را غنیمت بشماریم و در راه او گام بر داریم .
... میهمان ...

بایگانی
میهمان

ساخت کد آهنگ

۷ مطلب در مرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

کسب ارامش


در دنیای پراضطراب امروز آرامش ور احتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند اما برای رسیدن به آن تنها آرزو کافی نیست بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آنچه در پی می آید برخی تکنیکهای روانی شناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش ونگرانی آرامش و نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد.

رازاول: با خدا ارتباط برقرار کنید

حداقل نیاز انسان به روح خدایی مانند احتیاج نوزاد به مادر است به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی وروح ربانی محتاج است. آرامش جان، زمینی حاصلخیز است که دانه های"خواست و نیاز"درآن به خوبی می روید. با توجه به خداوند و خواندن نامهای او همراهی وپشتیبانی خدا را به سوی خود جلب کنید پس به خداوند توجه کنید تا الهی شوید! به خدا توکل کنید. هرچه ارتباط شما با خدا این نیروی عظیم وخرد لایتناهی بیشتر و بیشتر شود آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می کنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود ترس واضطراب بیشتری بر شما چیره می شود.

خداوند فرموده است"اگر مرا یاری کنید شما را یاری می کنم و قدمهایتان را استوار میگردانم"

یار خدا بودن یعنی براساس قوانین الهی رفتار کردن، گناه نکردن، کمک به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و در واقع یار خدا بودن همان یاری کردن به خود است.

 

رازدوم: ازآنچه هستید راضی باشید

بدن وسیله زندگی است نه جوهرآن. آن قدر که ما انسانها با ظاهر جسمی خود مشخص می شویم یک درخت با تنه اش مشخص نمی شود. تجربیات ما باید مثل درخت به ما شکل بدهد ولی این کار را نمی کند. فقط جوهره وجودمان است که با شرایط محیط از بین نمی رود، شکسته نمی شود و یا درمعرض دید و بررسی دیگران قرار نمی گیرد. وجود داشتن پر معنا و پر مفهوم است. من وجود دارم، من هستم، من این جا هستم، من در حال شدن هست، تنها من هستم که زندگی را می سازم و هر کدام از ما انسانها در این دنیا ماموریتی خاص داریم. با کمک به دیگران و مهرورزی به آنان باعث تکامل روحمان می شویم. رسالت اصلی ما در این دنیا بیدار شدن و بیدار کردن است و زندگی ما به منزله یک سفر است. هدف نیست. منظور از بیداری فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زوایای زندگی است. مانند بیداری جسمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... خلاصه در یک کلام"بیداری الهی".

 

راز سوم: مثبت فکر کنید

یاد بگیرید که احساس هایتان را از طریق افکار مثبت مهار کنید. به دقت افکارتان را زیرنظر بگیرید و هنگامی که یک فکر منفی هجوم می آورد خودتان را وارسی و به جای آن یک فکر مثبت جایگزین کنید. ذهن مثبت اوضاع مثبت را به خود جلب می کند. به خاطر داشته باشید که عالم به نیات ما پاسخ می دهد.

افکار و عقاید ما به صورت انرژی از وجودمان ساطع میشود. راز توفیق آن است که میزان انرژی خود را در جهت مثبت و صعودی افزایش دهیم و برای خود و دیگران همیشه بهترینها را بخواهیم. چرا که حتی اگر در مورد دیگران نیت بد و منفی داشته باشیم آثار مخرب آن گریبانگیر خودمان می شود. چه زیباست که بهترین نیات وآرزوها و افکار را برای خود ودیگران داشته باشیم تا به اوج آرامش وشادی برسیم.

راز توفیق آن است که میزان انرژی خود را در جهت مثبت و صعودی افزایش دهیم و برای خود ودیگران همیشه بهترینها را بخواهیم.

 

راز چهارم: بر آرامش درونی تمرکز کنید

در دل توفان هم آرامش نهفته است. مهم نیست که در هر زمانی از روز چه اتفاقی بیفتد. هر چه مسایل به نظر مشکل و پر دردسر بیایند و هر چه قدر که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم، باید فقط به خلوتگاه درون خویش برگردیم و آرامش درونی پیدا کنیم. برای دسترسی به خلوتگاه درونی چشمهایتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را درون خود تصور کنید. این فضا جایی است که ضربان قلب شما به فرمان شما آرام می تپد. به آن جا بروید و از دوردست استاد معنویتان از راه میرسد در گوشتان زمزمه می کند:"هر جا می توانید خوبی کنید در هر چه می توانید به هر شکل که می توانید هر وقت که می توانید به همه اشخاصی که می توانید و تا زمانی که میتوانید. "نور سفیدی فضای دلتان را آرام می کند. سپس بر این آرامش حاصل شده تمرکز کنید.        

 

۳۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۸۹ ، ۱۵:۴۷
وحید

رنگ زرد:

منشا شادی و سرور است ، رنگ روشنایی است.زیرا رنگ خورشید ، زندگی و نشاط است که مصریان باستان آنرا الهه خورشید و سبب پیشگیری از بیماریها میدانند. از سوی دیگر زرد به حزن و اندوه ، کسالت ، فنا و مرگ نیز دلالت میکند که با پاییز و مرگ طبیعت ، صحرای خشک در قیامت و زردی چهره انسان درآن روز همراه است.

این رنگ در قرآن 5 بار تکرار شده است.به عنوان نمونه درآیه 69 سوره بقره: گاو زردی است ،ناظران از دیدن رنگش مسرور وشادمان میشوند

ادامه دارد...

۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۸۹ ، ۱۳:۳۱
وحید

حاصل عمر اگر نیم نگاهی باشد

                                           بهر آن نیم نگاه با دل زار آمده ام


میلادش مبارک

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۸۹ ، ۱۵:۲۵
وحید

روز 16 شعبان 1415 بچه 9 ساله ای از طبقه بالای ساختمان مرتفع سقوط می کند و از همان جا صدا می زند «یا صاحب الزمان» اطرافیان که سقوط بچه را دیدند بلافاصله  می دوند و سراسیمه به محل حادثه می رسند در حالیکه همه یقین داشتند که این پسر بچه یا مرده و یا زخمی شده اما ناگهان می بینند پسر بچه از روی زمین صحیح و سالم برخاست و مشغول راه رفتن است ، دورش جمع می شوند و می پرسند چه شد؟ می گوید من می خواستم شخصی را که در پایین است ببینم خود را خم کردم و چون او از نظرم دور می شد بیشتر خم می شدم تا اینکه تعادل خود را از دست دادم و پرتاب شدم به طرف زمین به ذهنم رسید که پدر و مادرم در تمام گرفتاریها امام زمان را صدا می زنند من هم صدا زدم «یا صاحب الزمان» بلافاصله متوجه شدم آقایی مرا گرفت و مرا سالم روی زمین قرار داد.

                             شیفتگان، ج2، ص442

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۸۹ ، ۱۳:۱۳
وحید

پس از فوت مرحوم صاحب جواهر مردم به شیخ مرتضی انصاری مراجعه کردند و از او رسالة عملیه خواستند شیخ انصاری فرمود: من یقین به لیاقت خود برای این مقام ندارم لذا اگر مولایم حضرت ولی عصر(عج) به من اجازه اجتهاد بدهند و مرا برای این مقام تعیین کنند من آنرا قبول خواهم کرد روزی معظم له در مجلس درس نشسته بود و شاگردان هم اطرافش نشسته بودند دیدند شخصی که آثار عظمت و جلال از قیافه اش ظاهر است وارد شد و شیخ انصاری به او احترام گذاشت او در حضور طلاب رو کرد به شیخ و فرمود: نظر شما درباره زنی که شوهرش مسخ شده باشد چیست؟ شیخ انصاری عرض کرد که: چون در کتابها این بحث عنوان نشده من هم نمی توانم جواب دهم. فرمود: حالا بر فرض که یک چنین کاری انجام شد و مردی مسخ گردید زنش بااو چه کند؟ شیخ انصاری عرض کرد: به نظر من اگر مرد به صورت حیوان مسخ شده باشد زن باید عده طلاق بگیرد و بعد شوهر کند چون مرد زنده است و روح دارد ولی اگر شوهر به صورت جماد درآمده باشد باید زن عده وفات بگیرد زیرا بصورت مرده درآمده است. آن آقا سه مرتبه فرمودند:«انت المجتهد انت المجتهد انت المجتهد» یعنی تو مجتهدی و پس از این کلام آقا برخاست و از جلسة درس بیرون رفت شیخ انصاری دانست که او حضرت ولیعصر(عج) است و به او اجازه داده اند لذا فوراً به شاگردان فرمود: این آقا را دریابید شاگردان برخاستند هر چه گشتند کسی را ندیدند لذا شیخ بعد از این جریان حاضر شد رسالة عملیه اش را به مردم بدهد تا از او تقلید کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۸۹ ، ۱۳:۱۰
وحید

یا صاحب الزمان :  

آقا جون سلام ، باز هم جمعه بازغم تنهایی وچشم به راهی ، باز غصه یک گنهکار عاشق آقایی، باز چشم های گره خورده بر راهی با آهی. 

غریب زهرا مهدی جان : 

میدانم که می آیی اما این را نمیدانم که من زنده هستم تا رخ ماهت را ببینم یا نه، میدانم که آنقدر یار با وفا داری که من سر تا پا گناه لایق شنیدن صدای پای شما هم نیستم چه رسد به دیدن چهره نورانیتان.

مولای من:

اگر من گدایی بلد نیستم شما که آقایی را بلدید، فخرم اینه تو دنیا که صاحبم شمایید ، برای دردام همین بس که بیمه شمایم. پس ادرکنا وعجل علی ظهورک.

دلم از پونه ها سیر است آقا                 تمام باغ دلگیر است آقا

کسی فانوس گلها راشکسته؟               نمی آیی چرا دیر است آقا

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۸۹ ، ۱۲:۵۵
وحید

دوستای خوب و همراه وبلاگ من سلام ، تا حالا حتما به این فکر کردید که کدوم رنگ با روحیات وسلیقه شما سازگارتره ،اما بعید میدونم به این موضوع فکر کرده باشید که کدوم  مورد تاکید قرآن و روایاته ، از امروز انشاالله چند تا از رنگها رو با هم بررسی میکنیم تا به زیبا شناسی قرآن پی ببریم: 

دین و انگیزه رنگ:

از مهمترین عناصری که در هنر ، دین ، روح و روان انسان تاثیر به سزایی دارد.در واقع رنگها انعکاس طبیعت هستند که زندگی ، مرگ ،کفر ، آرزو ، ایمان ، هدایت ، ضلالت ، نشاط و اندوه را نشان میدهد.

رنگها در قرآن:

قرآن دارای موسیقی وتصاویر زیبایی دقیقی است که در آن رنگها به عنوان پدیده های طبیعی به شمار میروند. کلمه رنگ به تنهایی در قرآن طی 9 بار آمده است.برای مثال آیه 22 سوره روم:به نشانه های او در تفاوت زیبایی رنگها اشاره میکند و آنرا نشانه  برای عالمیان میداند.

سبز، زرد، سفید، سیاه ، قرمز و آبی رنگهای شش گانه ای هستند که در آیات آمده اند.

سبز:

رنگ حرکت و شادی است زیرا به انسان،آرامش میدهد وتجسمی از زندگی، شادابی،امنیت و آرزوست ، همچنین رنگ بهار وطبیعت زنده است. و در اندیشه دینی نشانه خیر وایمان است که در قبه های مساجد،بناهای اسلامی و پوشش مکه نیز وجود دارد.کلمه سبز 8 بار در قرآن آمده که به بیان ماهیت و زیباییهای لباسهای اهل بهشت میپردازد. سوره کهف آیه ۳۱ و انسان آیه ۲۱ به لباس فاخر سبز رنگ بهشتیان اشاره می کند .

در داستان حضرت یوسف (ع) ۲ بار از کلمه سبز استفاده شده که یکی از آنها خواب ۷ خوشه سبز که نشانه زندگی و طراوت است می باشد . 

                                                                                                                    ادامه دارد.......

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۸۹ ، ۱۲:۲۲
وحید