میهمان

میهمان

ما در این دنیا چند روزی میهمان هستیم ، چه خوب است فرصت را غنیمت بشماریم و در راه او گام بر داریم .
... میهمان ...

بایگانی
میهمان

ساخت کد آهنگ

زیباشناسی قران

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۲۲ ب.ظ

دوستای خوب و همراه وبلاگ من سلام ، تا حالا حتما به این فکر کردید که کدوم رنگ با روحیات وسلیقه شما سازگارتره ،اما بعید میدونم به این موضوع فکر کرده باشید که کدوم  مورد تاکید قرآن و روایاته ، از امروز انشاالله چند تا از رنگها رو با هم بررسی میکنیم تا به زیبا شناسی قرآن پی ببریم: 

دین و انگیزه رنگ:

از مهمترین عناصری که در هنر ، دین ، روح و روان انسان تاثیر به سزایی دارد.در واقع رنگها انعکاس طبیعت هستند که زندگی ، مرگ ،کفر ، آرزو ، ایمان ، هدایت ، ضلالت ، نشاط و اندوه را نشان میدهد.

رنگها در قرآن:

قرآن دارای موسیقی وتصاویر زیبایی دقیقی است که در آن رنگها به عنوان پدیده های طبیعی به شمار میروند. کلمه رنگ به تنهایی در قرآن طی 9 بار آمده است.برای مثال آیه 22 سوره روم:به نشانه های او در تفاوت زیبایی رنگها اشاره میکند و آنرا نشانه  برای عالمیان میداند.

سبز، زرد، سفید، سیاه ، قرمز و آبی رنگهای شش گانه ای هستند که در آیات آمده اند.

سبز:

رنگ حرکت و شادی است زیرا به انسان،آرامش میدهد وتجسمی از زندگی، شادابی،امنیت و آرزوست ، همچنین رنگ بهار وطبیعت زنده است. و در اندیشه دینی نشانه خیر وایمان است که در قبه های مساجد،بناهای اسلامی و پوشش مکه نیز وجود دارد.کلمه سبز 8 بار در قرآن آمده که به بیان ماهیت و زیباییهای لباسهای اهل بهشت میپردازد. سوره کهف آیه ۳۱ و انسان آیه ۲۱ به لباس فاخر سبز رنگ بهشتیان اشاره می کند .

در داستان حضرت یوسف (ع) ۲ بار از کلمه سبز استفاده شده که یکی از آنها خواب ۷ خوشه سبز که نشانه زندگی و طراوت است می باشد . 

                                                                                                                    ادامه دارد.......

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۵/۰۱
وحید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">