میهمان

میهمان

ما در این دنیا چند روزی میهمان هستیم ، چه خوب است فرصت را غنیمت بشماریم و در راه او گام بر داریم .
... میهمان ...

بایگانی
میهمان

ساخت کد آهنگ

تسلیم و رضا در برابر خدا

چهارشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۸۸، ۰۲:۳۲ ب.ظ

مولا امام صادق

قتیبه از یاران امام صادق (ع) می گوید : برای عیادت از فرزند بیمار امام به منزل امام صادق رفته بودم . امام را جلوی منزل دیدار کردم که افسرده و محزون بود ، حال کودک را جویا شدم ، فرمود : (( به خدا سوگند او رفتنی است )) . آنگاه داخل منزل شد و پس از مدتی آمد در حالی که اندوهش تسکین یافته بود . من امیدوار و خوشحال شدم و گمان کردم بیمار بهبود یافته است ؛ بار دیگر از حال کودک پرسیدم ، فرمود : ((از دنیا رفت )) . با شگفتی گفتم : (( فدایت شوم هنگامی که زنده بود غمگین و افسرده بودید و اینک که فوت کرده است اندوهگین نیستید؟ ))

فرمود : (( ما خاندانی هستیم که پیش از مصیبت اظهار نگرانی می کنیم ولی چون قضای الهی وقوع یابد راضی به رضای خدا و تسلیم امر اوییم ))

کافی ، ج ۳ ، ص ۲۲۵ - بحار ، ج ۴۷ ، ص ۴۹

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۸۸/۱۲/۱۲
وحید

نظرات  (۱)

الهی رضا به رضائک
تسلیما لامرک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">