میهمان

میهمان

ما در این دنیا چند روزی میهمان هستیم ، چه خوب است فرصت را غنیمت بشماریم و در راه او گام بر داریم .
... میهمان ...

بایگانی
میهمان

ساخت کد آهنگ

غریب ...

چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۲۲ ب.ظ
گاهی اوقات فکر میکنم که چرا بین ائمه معصومین (علیهما السلام)

به امام رضا میگن : " غریب الغربا "

در صورتی که خیلی از معصومین در ظاهر از امام رضا غریبترند و

گنبد و بارگاهی هم ندارند .

اما وقتی بیشتر فکر میکنم

می بینم ؛ غریب اون نیست که کسی و نداشته باشه

غریب اونیه که با وجود اینکه دور و برش شلوغه

اما کسی و نداره ...

به فدای غریبیت یا امام مهربانم ...


                                    " دلم برای غریبی خودم سوخت ... "

----------------------------------------------------------------------------

- شهادت آقا امام رضا و تسلیت عرض میکنم .

- چند وقتیه بدون جسارت به دوستان احساس میکنم وب نویسی تبدیل به یک سرگرمی شده و گاهی هم یک بازی و مدتیهِ من و خیلی تو فکر برده که بنویسم یا نه ؟

بعضی وقتها به خودم میگم قرار بود فقط برای دل ِ خودت بنویسی و در این دریای بی انتها غرق نشی .

و این فکرها و سایر مسائل باعث خستگیم شده .

شاید یه مدت کمتر بنویسم و از این فضا دور بشم و بیشتر فکر کنم ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۱
وحید

نظرات  (۱۰۵)

۱۱ دی ۹۲ ، ۱۵:۴۱ تنهاو غریب
به فدای غریبیت یا امام مهربانم...
دلم برای خودم سوخت.
دل خدا برایمان بسوزد که لحظه فرج است.
پاسخ:
پاسخ: اللهم عجل لولیک الفرج ...
* 7 جمله دوست داشتنی:
1- با گذشته تان صلح برقرار کنید تا زمانِ حالِ شما را تباه نکند.
2- آنچه که دیگران درباره شما فکر می کنند اهمیتی ندارد.
3- زمان همه چیز را التیام می بخشید. کمی زمان دهید، فقط مقداری.
4- هیچکس دلیل خوشبختی شما نیست مگر خود شما.
5- زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید، شما درک درستی از ماهیت سفر آنها ندارید.
6- زیاد فکر نکنید، ندانستن پاسخ همه پرسشها اشکالی ندارد.
7- لبخند بزنید، شما صاحب همه مشکلات دنیا نیستید.
۱۱ دی ۹۲ ، ۱۶:۲۰ .•°°•.♥ فاطمه .•°°•.♥
خورشید به سوگ مصطفی میگرید مهتاب به حال مجتبى میگرید

درمشهد دل چه کربلایى برپاست قومى به شهادت رضا میگرید

(رحلت پیامبر و امام رضا و امام حسن بر همه شیعیان تسلیت باد.)
کوثر اشک من از ساغر و پیمانه، توست
دل آتش‌زده‌ام، شمع عزاخانه تـوست
جگر سوخته، خاکستر پروانه تـوست
شعله‌های دلم از آه غریبـانه تـوست

شهادت امام رضاعلیه السلام تسلیت باد
گذشت آن روزها که می گفتند
کبوتربا کبوتر، باز با باز!
حالا کبوتر با گنبد طلای رضاست و
باز ما تنها!
پاسخ:
پاسخ: کبوتر با کبوتر ...
۱۱ دی ۹۲ ، ۲۰:۰۱ راه شیعه
پیامبر(ص):

«پاره ای از تن من در خراسان دفن خواهد شد، هر مومنی او را زیارت کند

خداوند عزوجل بهشت را بر او واجب می کند.»

شهادت امام رضا(ع) تسلیت باد
التماس دعا
سلام خدمت شما همرزم گرامی
دوست عزیز براتون یه هدیه خیلی باهال دارم حتما به ما سر بزنید و این هدیه رو از دست ندهید.
امام علی(ع):کسی که نفس خود را محاسبه کند خوشبخت است.
یاعلی
اجرتون شهادت
متن شعر زیبای مرحوم قیصر امین پور در وصف امام رضا علیه السلام...

چشمه‌های خروشان تو را می‌شناسند
موج‌های پریشان تو را می‌شناسند

پرسش تشنگی را تو آبی، جوابی
ریگ‌های بیابان تو را می‌شناسند

نام تو رخصت رویش است و طراوت
زین سبب برگ و باران تو را می‌شناسند

از نشابور بر موجی از «لا» گذشتی
ای که امواج طوفان تو را می‌شناسند

اینک ای خوب، فصل غریبی سر آمد
چون تمام غریبان تو را می‌شناسند

کاش من هم عبور تو را دیده بودم
کوچه‌های خراسان، تو را می‌شناسند
۱۲ دی ۹۲ ، ۱۲:۰۳ آلـــــــــــــــــــــــــونکـــ
رضا غریب الغربا
۱۲ دی ۹۲ ، ۱۵:۵۸ آنروز نزدیک است
یا ضامن آهو
جسارتا این احساس تقریبا چند هفته ای میشه که به مام سرایت کرده.امیدوارم باعث غربت بیش از اندازه مولا نشویم.
پاسخ:
پاسخ: بله باید هدفمندتر کار کرد
انشاء الله ...
سلام
نه از این فضا دور نشید :((
مطالبتون خیلی خوبه!!!!
بذارید امثال من هم استفاده کنیم...اجرتون باخدا
پاسخ:
پاسخ: سلام
تشکر از لطف و نگاهتون
هستیم بزرگوار اما انشاء الله هدفمندتر و با مقداری تغییر رویه...
۱۲ دی ۹۲ ، ۱۷:۵۴ وخدایی که دراین نزدیکیست
پیراهن سیاه زتن دور میکنیم
آن را ذخیره ی قبرو قیامت میکنیم
اجر دوماه گریه ی برغربت حسین
تقدیم مادرش از ره دور میکنیم
پیامبر فرمورد هرکس پایان ماه صفر را خبردهد بهشت براو واجب است.
ربیع الاول مبارک...
پیشنهاد می کنم با تردید به نوشتن ادامه ندین..

سپاس از حضورتون.
پاسخ:
پاسخ: تردیدی نیست ، واقعیت این مطلبیست که عرض کردم
واقع بین باشیم
ممنون از بیت شعر ناب...
کاملا موافق احساس یا نظر شما هستم....
پاسخ:
پاسخ: نشسته ام به امیدی به شوق اذن دخول
بیا بگو نتکانند پادری ها را...
**********************************
تشکر اخوی ؛ به نظرم باید هدفمند عمل کرد
۱۲ دی ۹۲ ، ۲۱:۲۵ سیدمحمود
امشب به عشاق حسین، زهرا دهد مزد عزا
یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا
یک عده را مشهد برد، یک عده را دیدار حج
باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فرج

حلول ماه ربیع الاول مبارک

با ذوالجناح محشور شوی !!!

به روزم
۱۲ دی ۹۲ ، ۲۱:۴۷ به یادشهدای گمنام...
نور تو، روح مرا منزل به منزل می برد.
کشتی افتاده در گِل را به ساحل می برد.
مرد صحرایی و با تو شوق باران هم سفر
بوی بارانت مرا منزل به منزل می برد.
عاقل و دیوانه محکومند، آری چشم تو
هم ز مجنون می برد دل، هم زِ عاقل می برد

«اهل بیت نور» هستید، «آسمان وحی» ، ها....!
«جامعه» ما را به شرح این فضائل می برد

ای حبیب غربت تو حضرت عبدالعظیم (ع)
شهر ری با اذن تو از کربلا دل می برد

مجلسی که یاد شام انداخت اندوه تو را
گاه سوی طشت و گاهی سوی محمل می برد

کربلا ، ظهر عطش، گودال سرخ قتلگاه
اشکهایت عشق را تا آن مراحل می برد.

شاعر:فاطمه نانیزاد
سلام....
منتظر هدیه شما هستم...

http://zareh.blog.ir/post/282

ربیع الاول مبارکتان باد...
پاسخ:
پاسخ: سلام
«أَنَا مُطیعُ لِمَن أطاعَنی»؛ من مطیع آن کسی ام که از من اطاعت کند.
۱۳ دی ۹۲ ، ۱۳:۵۱ آلـــــــــــــــــــــــــونکـــ
سلام ماه ربیع الاول مبارکـ. . .

ب آلونکمون دعوتید . . .
امام رضا (علیه السلام) : شکیبائی و انتظار فرج چقدر نیکو است ، آیا گفته خدا را شنیدید که فرمود ( سوره هود آیه 93 ) : شما منتظر باشید که من هم با شما منتظرم . و همچنین فرمود : ( سوره یونس آیه 20 ) انتظار بکشید که من هم با شما از انتظار کشندگانم . بنابراین صبور باشید ، چون فرج بعد از زمان یاس و ناامیدی می رسد و افراد قبل از شما صبورتر بودند.

بحارالانوار جلد 52 صفحه 629

اللهم عجل لولیک الفرج
تعجیل در فرج صلوات. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
التماس دعا
هواللطیف

اگر می خواهید مخاطبان به سوی شما جذب شوند،ابتدا به خودتان بپردازید!
روح خشک و سنگین و بی لطافت هیچگاه در امر تربیت موفق نمی شود
مهربانی و دلسوزی و رقت قلب را در خود بپرورید تا مردم بی آن که متوجه شوید،در اطراف شما جمع شوند (آل عمران/159 )
مُردم به خدا از غم هجران و جدایی/ ای دلبر دور از نظرم پس تو کجایی

بر حال دل زار، تو خود خوب گواهی/ جز عشق تو ما را نبود هیچ گناهی
۱۴ دی ۹۲ ، ۰۵:۱۶ خانواده بهشتی
هشت روز دیگر: نهم ربیع الاول اولین شادی مقدس پس از طولانی ترین حزن شیعه گرامی باد. جهت دادن عطر و بوی مهدوی به فضای مجازی ،نه روز (تا نهم ربیع آغاز امامت امام زمان) با ما همراه باشید و شما هم در نشر ما را یاری کنید.
۱۴ دی ۹۲ ، ۰۷:۱۶ ... نقطه چین تا خدا ...
پیراهن سیاه زتن دور می کنیم
آن را ذخیره ی کفن و گور می کنیم
اجر دو ماه گریه ی بر غربت حسین
تقدیم مادرش ز ره دور می کنیم

عزاداریتان مقبول درگاه حق.ربیع مبارک.
یاعلی...
۱۴ دی ۹۲ ، ۱۱:۴۳ کوچکترین منتظر
السلام علیک یا غریب الغرباء...
پاسخ:
پاسخ: یا غریب ...
سلام....
هدیه دادید،الان هدیه بگیرید...شرح حدیث مرحوم اقا مجتبی تهرانی ره
.............................................................................................
رُوِیَ عَن عَلِیِّ ابنِ مُوسی الِّرضا عَلَیهِما السَّلامُ قالَ:
یاعَلیُّ! اَحسِنوُا جِوارَ النِّعَمِ فَاِنَّها وَحشِیَّةٌ وَ مَا نَأَت عَن قَومٍ فَعَادَت اِلَیهِم[1]

ترجمه حدیث: علی بن شعیب می­گوید: بر ابی الحسن الرضا علیه السلام وارد شدم. حضرت به من فرمودند:
ای علی! مصاحبت نسبت به نعمت­ها را نیکو بدارید، چون نعمت­ها وحشی هستند و فرار می­کنند و این طور نیست که هر نعمتی اگر از دست قومی رفت، به سوی آنان برگردد.

شرح حدیث: انسان قدر نعمت­های الهی را بداند، زیرا همیشه در دست او نیست، بلکه مانند حیوانات وحشی یک مرتبه فرار کرده و از دست او می­رود. معلوم نیست که اگر نعمت­ها از دست انسان فرار کرد، دوباره آن را به چنگ می­آورد یا نه؟‌ اگر هم بتواند به چنگ آورد، با زحمت و مشقّت فراوان است. حالا صحبت در این است که انسان برای باقی ماندن نعمت­های الهی در دست خودش و چگونگی افزایش نعمت­ها یعنی بقا و ازدیاد نعمت­های الهی چه بکند؟ هر دو آنها ریشه در یک چیز دارد و آن هم شکر نعمت است.
حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند: نیکو بشمارید. چگونه؟ ‌شکر نعمت را به جا آورید و الّا آن نعمت­ها از دست فرار می­کند. پس تو قابل نبودی که این نعمت­ها را به تو بدهیم، زیرا بقا و ازدیاد نعمت، بستگی به شکر دارد.
شکر هم برسه قسم است: قلبی، لفظی و عملی. قلبی: یعنی بفهمی خدا به تو نعمت را داده است. لفظی: ستایش و حمد الهی را به جا آوری و عملی: در راه رضای خداوند مصرف کنی نه در راه حرام. یعنی از علم و مال و مقام و... به حدّ توان و استطاعت خود در راه خدمت به بندگان خداوند استفاده کنیم. خداوند در قرآن می فرماید: "لَئِن شَکَرتُم لَأزیِدَنَّکُم وَ لَئِن کَفَرتُم إنَّ عَذَابِی لَشَدیِدٌ [2]" اگر شکر کنید، برنعمت­های شما می­افزایم و اگر کفران کنید به عذاب شدید گرفتار می­کنم.
شرح حدیث....آقا مجتبی تهرانی ره

[1] بحار الانوار، جلد 75، صفحه 341
[2]سوره ابراهیم، آیه 7

پاسخ:
پاسخ:
سلام
تشکر از هدیه شما
۱۴ دی ۹۲ ، ۱۵:۲۷ بیــ نشانـــ ه فاطـــمـــ ه
سلام...اره منم به این موضوع فکر کردم...سعیم بر اینه منم کمتر بنویسم..

دلمن برای ضامن آهو پر میشکد..
آیا دل او هم اینچنین است؟ یعنی میشود او هم ....! یا الله
پاسخ:
پاسخ: سلام
اون شخص از معصوم پرسید : شما هم ما رو دوست دارید
فرمود : به دلهای خودتون نگاه کنید ، هر چقدر ما رو دوست دارید ما هم شما رو دوست داریم .
آقا هم ...
۱۴ دی ۹۲ ، ۱۶:۵۴ .•°°•.♥ فاطمه .•°°•.♥
نا خولستک یکم امیدوارانه بنویسم هجوم دردا نذاشت
پاسخ:
پاسخ: درد زیاده اما نحوه ی برخورد با اون این نیست ...
۱۴ دی ۹۲ ، ۱۹:۴۹ .•°°•.♥ فاطمه .•°°•.♥
راستشو بخوای زیاد ادم ناامیدی نیستم
پاسخ:
پاسخ: پس فضای نوشتاریتون و عوض کنید ...
۱۴ دی ۹۲ ، ۱۹:۵۱ .•°°•.♥ فاطمه .•°°•.♥
باشه چشم سعی میکنم
پاسخ:
پاسخ: انشاء الله موفق باشید
سلام بزرگوار

"بصری"

http://bayanbox.ir/id/2579281006155888050

http://bayanbox.ir/id/9039777878505392780

http://bayanbox.ir/id/7618965863348879337

http://bayanbox.ir/id/3899104205862383417

http://bayanbox.ir/id/1885386852425298269

http://bayanbox.ir/id/4747851563113601975

http://bayanbox.ir/id/7121016610167486295

http://bayanbox.ir/id/6295180952256936277

http://bayanbox.ir/id/6985681000879534349

http://bayanbox.ir/id/96970635572760069

http://bayanbox.ir/id/9007017116486393480

http://bayanbox.ir/id/8978024459981030679

http://bayanbox.ir/id/5961091420704429378

http://bayanbox.ir/id/6670890132334176652

http://bayanbox.ir/id/5607550062731587353

http://bayanbox.ir/id/8046390466319945517

http://bayanbox.ir/id/3431977031001409443

http://bayanbox.ir/id/1546830084972182932

http://bayanbox.ir/id/8522066853029279795

http://bayanbox.ir/id/7749931019126257538

http://bayanbox.ir/id/8659585461162394069

http://bayanbox.ir/id/2180439830149667546

http://bayanbox.ir/id/4567345908324769441

http://bayanbox.ir/id/4718576073140141300
۱۴ دی ۹۲ ، ۲۳:۱۵ م ـ پاک نظر
باسلام :
سپاس از حضور گرمتان .
ان شاالله ماجور باشید .
با چند پست جدید در خدمت همگان هستیم .
شماهم دعوت شده اید .
التماس دعا .

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خدمت رسیدیم
یا علی
پروردگارا !
مهربانتر از آنی که بخواهی وقتی با جامه ای آلوده به سویت می دوم مرا در آغوش
نگیری و بی‌نیاز‌تر از آنی که بخواهی رحمتت را از من دریغ کنی ...
پـس الهــی !
بــه بـزرگـی‌ات ،
بخشندگی‌ات ،
گـویایـی‌ات ،
شکیبایی ات ،
نـزدیـکی‌ات ،
مهـربانی‌ات ،
زیبـایی‌ات ،
بی‌نیازی‌ات ،
و سادگی‌ات ،
اجــــــــــــــــــــــــــابت کن نیازهایم را ؛
که . . . شنواتر از آنی که بخواهم آن را بر زبان آورم !
۱۵ دی ۹۲ ، ۰۵:۵۲ .•°°•.♥ فاطمه .•°°•.♥
سلام
من اپ کزدم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خدمت رسیدم
۱۵ دی ۹۲ ، ۱۲:۱۹ فانوس جزیره
سلام آقاااااااااا
به نظرم غریب ترین امام ما امام حسن (ع) است
برای حرفم هم دلیل دارم ...

غریبی خود ، ما هم ...
یه وبلاگ دیدم برای مبارزه با نفسش داشت روی خودش کار میکرد و کامنت های همه متن ها رو بسته بود ، برام جالب بود ...

البته صحبت ها رو که حضوری کردیم ، ولی بازم فکر میکنم ...

پاسخ:
پاسخ:
سلام برادر
نظر شما هم محترمه
بله بعضیها این کار و کردند اما به قول استاد ما که می فرمودند داریم افرادی که ماشین آنچنانی سوار میشن اما وابستگی به دنیا ندارند و اینجا نیستند .(منظورم و گرفتید)
باید خودمون حواسمون باشه ...
ما در خدمتیم ، فکر خوبه .
۱۵ دی ۹۲ ، ۱۲:۲۱ یکی مراقبه
سلام
دقیقا دلیل اون سوالاتتون همین مطلبی بود که در ادامه نوشتید...
منم موندم سر دو راهی...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
باید حضور داشت اما با رویه درست و هدفمندتر ...
فکر کنم این موضوع فکر بیشتر بچه مذهبیارو مشغول کرده باشه..
درسته نباید از اخلاص دور شد ولی
شاید یکی باشه که با خوندن وب شما یا هر وبلاگ مذهبی دیگه ای .. اشکی.. حس خوبی.. صلواتی... دعایی..،میارزه...!
پاسخ:
پاسخ: درست میفرمایید اما زمانی نوشته ها اثرگذار میشه که اول نویسنده خودش برای خودش کاری کرده باشه ، خودش تربیت شده باشه ، اهل عمل باشه .
به قول استادمون :
اول ای جان دفع شر موش کن
بعد از آن در جمع گندم کوش کن
................................................
ادامه میدم اما تربیت نشدم
حالا بودن یا نبودن مساله این است...
هدفمند تر عمل کردن؟؟؟نمیدونم بسته به نوع نگرشتون به وبلاگ....ازنظر من وبلاگم یه دفترچه یاداشته...هرچند شاید چیزایی توش باشه که به درد خیلی ها بخوره...چون ازنظر من دفترچه یاداشته پس هرکسی نمیتونه توش سرک بکشه...مستحضرید سه چهارتا بیشترم لینک نداره...البته نابترینا لینکن.اما اگه شما فک میکنید یه رسالتی به دوش دارید باید باشید...بودنتونم باید مفید موثر باشه...واینکه عرصه رو خالی نکنید چون واقعا وضع نت خرابه...بعضی دلا خوشیشون به اینه که بیان دوکلمه حرف دل بخونن.وبستن کامنتا ....خیلی مبهم بود...
خدایا میهمان.
پاسخ:
پاسخ: سلام
درست میفرمایید
انشاء الله هستیم ، فقط به نظرم باید با رویکرد جدید و هدفمندتر عمل کرد
۱۵ دی ۹۲ ، ۱۷:۲۶ هادی خان
السلام و علیک یا رضا
پاسخ:
پاسخ: امام مهربانم ...
کبوتر هم که باشی,

گاهی ....

دود شهر بال و پرت را سیاه میکند

به یک هوای پاک نیاز داری...

چیزی شبیه

هوای حـــــــــــــــــــــــر م .....

خوب میشوم..اقا...
به جان خودت قسم با یک نسیم کرببلا خوب میشوم...
اقا یه کاری کن..........
کبوتر هم که باشی,

گاهی ....

دود شهر بال و پرت را سیاه میکند

به یک هوای پاک نیاز داری...

چیزی شبیه

هوای حـــــــــــــــــــــــر م .....


آقا قسم که خوب میشوم..
به جان خودت قسم با یک نسیم کرببلا خوب میشوم...
آقا یه کاری کن.........
پاسخ:
پاسخ: آقا یه کاری کن ...
۱۵ دی ۹۲ ، ۲۱:۲۷ م ـ پاک نظر
سلام بر مهمان عزیز
مرا عفو بفرمائید در مورد مطلبی که فرموده بودیدسخنتان متین است ولی متاسفانه همین مقدار بلد بودم .
اقا وحید همسنگر گرامی .
اما این سخنان همیشه اگر برای رضای خدا باشد جایش را پیدا می کند والا روزی باید جواب همه اوقاتی را که صرف کرده ایم بدهیم وانروز اگر جوابی نداشته باشیم روز حسرتمان خواهد بود وانروز ترحقها قطره خواهد شد .
افسوس که چه روز سختی است برای کافران ومشرکان اهل زمین و غافلان امت اسلامی .
مرا عفو بفرمائید والتماس دعا .

پاسخ:
پاسخ:
سلام بزرگوار
سلامت باشید ، تعویض قالب و زیباسازی خیلی کار خاصی نداره
اگر بشه مطالب مذهبی رو زیبا ارائه داد به نظرم بهتر باشه .
التماس دعا
ای آستان قدس تو تنها پناه من
برخاک باد پیش تو روی سیاه من
یا امام رضا

پاسخ:
پاسخ:
بر خاک باد پیش تو روی سیاه من ...
۱۵ دی ۹۲ ، ۲۱:۴۰ سیدمحمود
شاید جنگ خاتمه یافته باشد اما مبارزه هرگز پایان نخواهد یافت.
این غفلتی که من و تو را در خود گرفته است ظلمات قیامت است .
شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی
سلام با "نامه ای خطاب به صادق شیرازی" به روزم. منتظر نظرتون هستم. تشکر
((من از بینـــــوایــــــی نیم روی زرد))


که آن آشنــــــا روی من زرد کــــــرد

همان آشنـــــایی که بیگانه شـــــــد

به وقت کمک رفت و چون سایه شـد

همان آشنـــــــایی که نشناختــــــــم

ولی زندگــــــی را به او باختـــــــــــــم

کنون از گذشتـــــــه سرودن چه سـود

همان به که او رفـــت و قسمت نبــــود

صداقـت همیشه به جا ماندنی اســت

وفا در همه مسلکی خواستنی است

نترسیـــم مــــا هرگــز از کار راســــت

بگــــو با بدان دشمنی از شمـــــــاست

کـــه وجدان خود را چو قاضی کنیــــــــد

بجز آه حســـــــــرت نبایــــــد کشیــــــد

بدان ای خردمنــــــد اهل بهشـــــــــــت

خدا در وجــــــود تو پاکی سرشــــــــــت

مرو هیچ راهــــــــی که نامرد رفــــــــت

که گرمای رحمــــــت بدان درد رفــــــــت

چو در راه حق بــــر تو آتش گذشـــــــــت

بســـان سیاوش به تو ســــرد گشــــــت

همــــه حال خـــود را به یزدان سپـــــــــار

که نامـــــت به عالــــم شـــود ماندگــــــار
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۱:۴۴ مهم نیست
شاگردی از استاد پرسید:

منطق چیست؟

استاد کمی فکر کرد و جواب داد : گوش کنید ،
مثالی می زنم ، دو مرد - پیش من می آیند. یکی
تمیز ودیگری کثیف من به
آن ها پیشنهاد


می کنم حمام کنند.شما فکر می کنید ،
کدام یک این کار را انجام دهند ؟

هردو شاگرد یک زبان جواب دادند : خوب مسلما کثیفه !

استاد گفت : نه ، تمیزه . چون او به حمام کردن
عادت کرده و کثیفه قدر آن را
نمی داند.پس چه کسی حمام می کند ؟

حالا پسرها می گویند : تمیزه !

استاد جواب داد : نه ، کثیفه ، چون او به حمام احتیاج دارد.
وباز پرسید :

خوب ، پس کدامیک از مهمانان من حمام می کنند ؟

یک بار دیگر شاگردها گفتند : کثیفه !
استاد گفت : اما نه ، البته که هر دو ! تمیزه به حمام
عادت دارد و کثیفه به حمام احتیاج دارد. خوب بالاخره کی
؟حمام می گیرد

بچه ها با سر درگمی جواب دادند : هر دو !

استاد این بار توضیح می دهد : نه ، هیچ کدام !
چون کثیفه به حمام عادت ندارد و تمیزه
هم نیازی به حمام کردن ندارد!

شاگردان با اعتراض گفتند : بله درسته ، ولی ما
چطور می توانیم تشخیص دهیم ؟هر بار شما یک
چیزی را می گویید و هر دفعه هم درست به
نظر میاید

استاد در پاسخ گفت : خوب پس متوجه شدید ،
این یعنی: منطق !

خاصیت منطق بسته به این است که چه چیزی
رابخواهی ثابت کنی!!
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۲:۳۹ باشـــــگاه آزاد
ممنون ازاینکه سرزدی
کاش می شد بچه ها را جمع کرد
سنگر آن روزها را گرم کرد
کاش می شد بار دیگر جبهه رفت
جنگ عشقی کرد و تیری خورد و رفت…
....
شما رو جان مولا دعام کنید.....

پاسخ:
پاسخ:
محتاجیم به دعا ...
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۶:۴۱ .•°°•.♥ فاطمه .•°°•.♥
کبوتر هم که باشی,

گاهی ....

دود شهر بال و پرت را سیاه میکند

به یک هوای پاک نیاز داری...

چیزی شبیه

هوای حـــــــــــــــــــــــر م .....
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۹:۴۲ سیدمحمود
بنا نبود که آن روز پشت در باشی
قرار بود که مثل حسن پسر باشی
عصای دست من و پیری پدر باشی
تو دیدی و حسنم دید رنج مادر را
خدا کند ز برادر صبورتر باشی
ببخش مادر خود را که با خود آوردت
بنا نبود که آن روز پشت در باشی
هنوز زیر کِسا جای خالی ات پیداست
قرار بود و نشد آخرین نفر باشی
قرار بود بمانی شتاب جایز نیست
بنا نبود مسافر که رهگذر باشی
نشد بیایی و مثل برادران خودت
گهی به نیزه و گهگاه خون جگر باشی
تمام هستی من می رود اگر بروی
ولی اگر تو بمانی ولی اگر باشی...
و یا تمامی اینها فقط مقدّمه ای است
که اتفاق غزلهای شعله ور باشی
و اولین بشوی قبل از آنکه عاشورا
شهید کوچک و شش ماهه پدر باشی
نخورده شیر مرا ! شیرها حلالت باد
که میخ حادثه را خواستی سپر باشی

پاسخ:
پاسخ:
قرار بود بمانی شتاب جایز نیست ...
۱۶ دی ۹۲ ، ۲۱:۰۴ ««راهــــــــ شــــــــیـــعــــه»»
سلام
این روزها ایام غم حضرت زهراست.
با زندگی نامه این بانوی بزرگوار به روز و منتظر حضورتان هستم.

پاسخ:
پاسخ:
یا فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)
سلام ...
۱۷ دی ۹۲ ، ۱۳:۱۸ باشـــــگاه آزاد
خیلی به این اسم خدا دلخوشم
" یا من هو بمن رجاه کریم "
ای کسی که به امیدوارانت بخشنده ای...
دعای جوشن کبیر
اللهم صل علی محمد وآل محمد
۱۷ دی ۹۲ ، ۱۷:۱۹ مهم نیست
گنبد طلاتو عشقه..صحن وسراتو عشقه....آقا عنایتی کن....عشق شما رو عشقه...
سلام حاج آقا
کاش وب ما هم این همه کامنت خور داشت
دلتنگیم دادا

پاسخ:
پاسخ:
سلام محمدجان
کامنت مهم نیست باید دید این رفت و آمدها و مطالب برای کسی سودی هم داره ؟؟؟؟
منم دلتنگم عزیز
۱۷ دی ۹۲ ، ۱۸:۴۸ رهرو شهدا
سلام
چرا؟؟؟
ما به حضور گرم شما توی وبلاگهاعادت کردیم...کاش که بازم بنویسین...قلمتون پایدار

اما خب اگه هم نخواستین ادامه بدید بازم التماس دعا
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
تشکر
انشاء الله خدمتتان خواهیم بود
۱۷ دی ۹۲ ، ۲۰:۰۳ خوزستان_شوشتر
دلم گرم خداوندیست
که با دستان من گندم برای یا کریم خانه می پاشد
چه بخشنده خدای عاشقی دارم !!!
که میخواند مرا با آنکه می داند گنهکارم
دلم گرم است و میدانم بدون لطف او تنهای تنهایم !!!
برایت من خدا را آرزو دارم ...
۱۷ دی ۹۲ ، ۲۳:۰۸ م ـ پاک نظر
باسلام
ضمن تشکر از حضور گرمت .
شهداءشمع محفل بشریتند.
امیدوارم همه مردم ما به این باور برسند که دشمن دشمن است ونمی شود به او اعتماد کرد حتی نزدیک شدن به او برای همه خطر ناک است او به میدان امده تا همه چیز مارا ببرداو تمام هدفش نابودی انسانیت است وبه کمتر از ان قانع نیست او تاراج هویت همه را می خواهد
با چند پست جدید در خدمت شما هستیم .
خدایا رهبرمان را حفظ کن وظهور مولایمان را برسان .
التماس دعا .

پاسخ:
پاسخ:
سلام
تشکر
التماس دعا
وقتــــی مــی گویـــم : برایـــم دعــا کــن
یـــعنـــی کـــم آورده ام...
یــعنــــی دیــگـــر کـــاری از دست خـــودم بر نمی آید
برایم دعا کن ..!!
۱۸ دی ۹۲ ، ۲۰:۳۷ و خدایی که دراین نزدیکیست
((سخنان پاکیزه به سوی او بالا میرود.))
سوره فاطر.آیه ۱۰
واقعا متاسفانه بین ما آقا تنهاست...
مولا جان!
هر چند آمدنت حتمی است،
من اما در هراس نبودن خویشم ...
کاش نسیم، عطر نفسهایت را به غربتم برساند.
تو را ای گل همیشه بهار سلام میگویم
و باز چشم میدوزم به راه آمدنت ...
ولی شرمساریم از انتظار ...
سلام
رفتم که یه وب باز کنم اسم ها همه تکراری بود.
همرزمات خاطرتو میخوان. به قول خودت بهتره که هدفمندتر حضور داشته باشید.من هم سعی میکنم با فکر وارد بشم...
دعا بفرمایید شرمنده نباشیم
پاسخ:
پاسخ: سلام
سلام
مبارکه
دوستان لطف دارن ...
سلام
اسمشو گذاشتم شاخص به آدرس www.shakhes53.blogfa.com
بفرمایید . . . .
پاسخ:
پاسخ: سلام
مبارکه برادر ...
۲۰ دی ۹۲ ، ۰۰:۳۵ حلقه صالحین شهید اسماعیل زاده تسوجی
سلام
خدا قوت
پاسخ:
پاسخ: سلام...
سلام
ولایت عهدی اقا صاحب الزمان مبارک...
التماس دعای فرج

۲۰ دی ۹۲ ، ۱۸:۲۸ حلقه صالحین شهید اسماعیل زاده تسوجی
/ سالروز آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، تبریک و تهنیت //
۲۰ دی ۹۲ ، ۱۸:۳۲ باشـــــگاه آزاد
امید غریبانِ تنها کجایی؟ چراغ سرِ قبر زهرا کجایی؟ تجلی طاها، گل اشک مولا، دل آشفته داغ آن کوچه غم، گرفتار گودال خونین، دل افکار غم های زینب، سیه پوش قاسم، عزادار اکبر گل باغ لیلا، پریشان دست علم گیر سقا، نفس های سجاد، نواهای باقر، دعاهای صادق، کس بی کسی های شب های کاظم، حبیب رضا و انیس غریب جوادالائمه، تمنای هادی، عزیز دل عسکری، پس نگارا بفرما کجایی ... کجایی؟
۲۰ دی ۹۲ ، ۱۸:۴۲ رهرو شهدا
سلام
ممنون همسنگرم/خوشحالم کردین

التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
پاسخ: سلام
تشکر
محتاجیم به دعا ...
عمو هعی خیلی اوضاع خرابه ...بن بست
پاسخ:
پاسخ: خودت کاری کردی به اینجا برسی
حرف گوش کردن و چشم گفتن هم خوبه !!!!!!!!!!!!!!!!
یه کاری برات میکنم به زودی انشاء الله .
قصه ی عشق من و زلف تو دیدن دارد
....................................................
نهم ربیع الاول آغاز امامت مهدی (عج) بر منتظرانش مبارک

شما در همسفران باافتخار لینک شدین،منتظر حضور همیشه گرمتون هستیم
پاسخ:
پاسخ: بر شما هم مبارک
شما هم لینک شدید ...
سلام علیکم
عید است و هوا شمیم جنت دارد
نام خوش مهدی حلاوت دارد
با عطر گل محمدی و صلوات
این محفل ما عجب طراوت دارد
آغاز امامت حضرت مهدی (عج) بر شما شیعه عزیز مبارک باد ...
ماهی هم به آرزوی دیرینه اش رسید ،
پرواز …
ولی عجب چنگال تیزی داشت
عقاب...
۲۱ دی ۹۲ ، ۰۷:۲۷ فانوس جزیره
سلام علیکم
عید است و هوا شمیم جنت دارد
نام خوش مهدی حلاوت دارد
با عطر گل محمدی و صلوات
این محفل ما عجب طراوت دارد
آغاز امامت حضرت مهدی (عج) بر شما شیعه عزیز مبارک باد ...
۲۱ دی ۹۲ ، ۱۲:۴۵ سیدمحمود
سلام
خانم! ما جنس نمی فروشیم

به روزیم


یازهرا
۲۱ دی ۹۲ ، ۲۰:۲۷ بزمی؛هـمﺴـــﻔـﺮاסּ
سلام

ممنون از حضور شما؛واقعا وجود دوستانی همچون شما باعث دلگرمی بنده هست
۲۱ دی ۹۲ ، ۲۱:۰۲ امانت اسمانی
من کویری خشکم اما ساحلی بارانیم

ظاهـــری آرام دارد باطن توفانیــم

مثل شمشیر از هراسم دست و پا گم می کنند

خود ولــی در دستهـــای دیگــــران زندانیـــم

بس که دنبال تو گشتم شهره ی عالم شدم

سربلندم کـــرده خوشبختـــانه سرگردانیــــم

می زند لبخند بر چشمان اشک آلود شمع

هر کـــه باشد باخبـــر از گریــــه ی پنهانیم

هیـــچ دانایی فریب چشمهایت را نخورد

عاقبت کاری به دستم می دهد نادانیم
روزی هزار بار دلت راشکسته ام

بیخود به انتظار وصالت نشسته ام

هربار این تویی که رسیدی و در زدی

هربار این منم که در خانه بسته ام

هر جمعه قول میدهم آدم شوم ولی

هم عهد خویش هم دلت راشکسته ام.
۲۲ دی ۹۲ ، ۱۷:۲۱ کـبـو تـــر ی
چه انتظار عجیبی...
اینکه شب تا صبح...
کسی قنوت بگیرد...
در انتظار خودش...

" اللهم عجل لولیک الفرج"
۲۲ دی ۹۲ ، ۱۸:۰۰ زندگی در آسمان
یارب

سلام علیکم ، وبلاگ جدید
زندگی با طاغوت bidar92-velayat.blogfa.com

وبلاگ زندگی در آسمان نیز به زودی شروع به فعالیت خواهد کرد انشاءالله

تشکر از کمک رسانی ، دعا بفرمایید

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خداقوت
موفق باشید
۲۲ دی ۹۲ ، ۱۸:۰۹ مــ . رهــگـ ـذر
السلام علیک یا غریب الغربا
یا علی بن موسی الرضا(ع)
باسم رب الشهداء
گلوله ی توپ 106 بلند تر از قد او بود.
گفتم : چه جوری اومدی اینجا
گفت: با التماس
گفتم : چه جوری گلوله ی توپ رو بلند می کنی می آوری
گفت : با التماس
گفتم : میدونی آدم چه جوری شهید می شه
گفت : با التماس
رفت و چند قدم برگشت گفت : اگر شهید شدم ، شما دست از راه ما برندارین .
وقتی آخرین تکه های بدنش رو توی پلاستیک ریختم ، فهمیدم چه قدر التماس کرده بود برای شهادت...
یادشون کنیم با یک صلوات
۲۳ دی ۹۲ ، ۰۸:۰۲ و خدایی که دراین نزدیکیست
سلام
پست جدید نمیذارید؟؟؟
دعوتید.
:)

پاسخ:
پاسخ:
سلام
انشاء الله به زودی ...
سلام

به روزم و منتظر حضور و نظرتون
سلام همسنگری
با پست نسلی زنده بروزم و منتظرتونم .
یا علی و التماس دعا
۲۳ دی ۹۲ ، ۲۲:۰۲ به یاد شهدای گمنام
دلم بهانه تورا گرفته؛ای«موضوع» زندگی من!«سوال اصلی» آفرینش!
سلام با«متن»غایب زندگی هستم
التماس دعا یاعلی
عزیزی از قول شهیدی گفت :

" گاهی یک نگاه حرام ،

شهادت را برای کسی که لیاقت شهادت دارد ،
سال ها عقب می اندازد.
چه برسد به کسی که هنوز لایق شهادت بودن را نشان نداده است . . . "
یک نگاه حرام . . . سال ها عقب می اندازد . . . شهادت را

-می گوییم اللهم الرزقنا ، اما . . .

پاسخ:
پاسخ:
اللهم الرقنا ، اما ...
تمام اللهم عجل لولیک الفرج هایم را پس می گیرم!


همیشگی نیستم پای رکابت


هنوز وقتی حال دارم


فقط هستم!!
سلام خدمت شما
ممنون از حضورگرم ونظر ارزشمندوسریعتان
بازهم به ما سر بزنید.
یاحق
۲۴ دی ۹۲ ، ۰۸:۴۴ به یاد شهدای گمنام
هرگز نمازت را ترک مکن

میلیون ها نفر زیر خاک

بزرگ ترین آرزویشان بازگشت به دنیاست

تا سجده کنند...ولو یک سجده
سال 1372 توی محور فکه ، محدوده ارتفاعات 112 ، مشغول تفحص بودیم. هر چی می گشتیم از

شهید خبری نبود. متوسل شدیم به حضرت زهرا (سلام الله علیها). پیش خودم گفتم : یا زهرا ، ما

به عشق مفقودین اومدیم اینجا ، اگر ما رو قابل می دونید که شهدا به ما نظر کنند ، اگر هم که نه ،

برگردیم تهران.

روز بعد با دل شکسته مشغول کار شدیم. هر کسی با بی بی زمزمه ای داشت. تو همین حال ، رو

به روی پاسگاه 27 ، نگام افتاد به یه بند انگشت. با سرنیزه شروع کردم به کندن زمین. بعد هم با بیل

دستی خاک رو کنار زدم. جنازه دو تا شهید کنار هم پیدا شد.

پشت پیراهن هر دو تاشون نوشته شده بود :

« می روم تا انتقام سیلی زهرا بگیرم ».

راوی سید بهزاد پایدار
دلتنــگی ، تــــاوان غفلــت از تـــوست
و الّا ، دلی کــــــه صاحــبش تــــو بـــاشی

تنــگ چــــرا ؟؟؟

صاحبِ من . .

السلام علیـکــــــــــ یــا صــاحبــــ العصر و الــزمان عج *
۲۴ دی ۹۲ ، ۱۹:۲۳ هـمﺴـــﻔـﺮاסּ
اهی نه گریه آرامت می کنـد
و نه خنده

نه فریاد آرامت می کنـد
و نه سکوت

آنجاست کـه با چشمانی خیس
رو به آسمان می کنی و می گویی

خدایــــــا
تنها تـو را دارم
تنهـایم مگـذار...

وسختتر این است که نتوانی گریه کنی و نتوانی صدایش کنی...
هوالعزیز

انسان وارسته، همواره بر نمازش مراقبت و مداومت دارد(معراج/23)
تکرار نماز در هر شبانه روز، براى آن است که هر روز گامى به خداوند نزدیک شویم.
کسى‏که از پله‏هاى نردبان بالا مى‏رود، در ظاهر، پاى او کارى تکرارى انجام مى‏دهد؛ ولى در واقع در هر حرکت گامى به جلو و رو به بالا مى‏گذارد.
« و نماز را برپا دار، که نماز (انسان را) از زشتیها و گناه بازمی‌دارد»(عنکبوت/45)
قدیم تر ها چقدر بهانه برای “ملاقات” و “محبت” زیاد بود !

چشمه ی آب ، کوزه ی سنگین ، راه طولانی !

آب را که لوله کشی کرده اند همه چیز خراب شده !
مرد هست ولی کم هست
ما افراطی هستیم
چون منتقد هستیم
راه حل فقط گلوله سربی است

سلام
تشریف بیارید

شاید...........
دلم گرفته خدایا تو دلگشایی کن...
من آمدم به امیدت تو هم خدایی کن...
به بوی دلکش زلفت که این گره بگشای...
دل گرفته ی ما بین و دل گشایی کن...



سلام
پاسخ:
پاسخ: سلام
۲۵ دی ۹۲ ، ۲۰:۲۹ بیــ نشانـــ ه فاطـــمـــ ه
سلام..
منتظر حضورتون هستم..ببینید حتما
آپم با : تزورونی - مولا باسم کربلایی - پیاده روی کربــــلا

یا علی
پاسخ:
پاسخ: اربعین ...پیاده ... کربلا...حسین ِ من
سلام
خداخیرتون بده
سلام
تبادل لینک میکنید/ اگه موافق هستید لطفا من رو با عنوان وبلاگم لینک کنید و بعد بگید با چه نامی لینکتون کنم؛ منتظرحضورتون هستم. یاعلی مدد خدانگهدار
پاسخ:
پاسخ: سلام
لینک شدید
سرور ارجمند سلام.
ضمن تقدیر از فعالیت شایسته ی شما در فضای مجازی، حماسی در نظر دارد ضمن مصاحبه با وبلاگ نویسان برتر، و درج مصاحبه در صفحه ی ابتدایی ، متن مصاحبه را به سایر سرویس های مخاطب وبلاگ نویسان ارسال نماید.
جهت حضور در این مصاحبه کافی ست سوالات مشخص شده را درصفحه ی زیر پاسخ دهید.
حماسی، مصاحبه با وبلاگ نویسان برتر را افتخاری برای خود می داند.و فعالیت شایسته ی شما را درفضای مجازی ارج می نهد
سرافراز باشید
http://hamasi.ircivil.ir/page/mosahebe

آخرین مصاحبه:
http://hamasi.ircivil.ir /post/548
-------------
همچنین امکان بازنشر مطالب مرتبط با حماسی، در حماسی وجود دارد:
http://hamasi.ircivil.ir/post/551
هــوالــرب

براساس قرآن، مسلمان و مومن واقعی جز خدا را بندگی نمی کند."ولایشکر بعباده ربه احدا"(کهف، 110)
و در انفاق از کسی توقع پاداش و تشکر ندارد"لانرید منکم جزاء و شکورا"(انسان، 9)
و در برخورد با مردم جز رضای خدا همه چیز را کنار می گذارد."قل الله ثم ذرهم" (انعام، 91)
و در تجارت و کسب و کار از یاد خدا غافل نیست."رجال لاتلهیهم تجاره و لابیع عن ذکر الله"(نور، 37)
سلام...عیدتان پیشاپیش مبارک
****
در وصف حضرت رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه....

"امین" و "امن" و "مومن" آنقَدَر دنیا خطابت کرد

خدا طاقت نیاورد و سرانجام انتخابت کرد

برای هر سری از روشنایت سایه بان می خواست

که شب را پیش پایت سر برید و آفتابت کرد

حجازِ وحشیِ زیبا ندیده دل به حسن ات باخت

که بت ها را شکست و قبله ی دلها حسابت کرد

خدا از چشم زخم مردمان ترسید پس یک شب

تو را تا آسمان ها برد و مثل ماه قابت کرد

تو را از آسمان بارید مثل عشق بر دنیا

زمین را تشنه دید و در دل هر قطره آبت کرد

دوای درد دین و درد دنیا ، درد بی دردی

حضورت دردهای مرگ را حتی طبابت کرد

تو را از دورها هم می شود آموخت ای خورشید!

زمین گیرانه حتی با تو احساس قرابت کرد

که از این فاصله ، این سال های دوریِ نوری

همیشه پرتو مهرت به شب هامان اصابت کرد

هنوز از قله های ماذنه نور تو می روید

فقط باید دعا خواند و یقین در استجابت کرد

سودابه مهیجی
۲۶ دی ۹۲ ، ۲۳:۴۷ حلقه صالحین شهید اسماعیل زاده تسوجی
سلام
دوست عزیز با مطالب جدید به روزیم و منتظر نظرات سازنده شما بزرگوار هستیم
یا علی
۲۷ دی ۹۲ ، ۰۸:۱۵ گرفتِ یار
باید به وب نویسی به عنوان یک وظیفه نگاه کرد.
یا یجورایی خمس آنچه می دانیم!

خدا توفیق بده.

عید پربرکت..
التماس دعا
۰۸ بهمن ۹۲ ، ۰۸:۳۶ امانت اسمانی
دلی را نشکن شاید خانه خدا باشد

کسی را تحقیر مکن شاید محبوب خدا باشد

از کمکی دریغ مکن شاید کلید بهشت باشد

سر نماز اول وقت حاضر شو ، شاید آخرین دیدارت با خدا در زمین باشد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">