میهمان

میهمان

ما در این دنیا چند روزی میهمان هستیم ، چه خوب است فرصت را غنیمت بشماریم و در راه او گام بر داریم .
... میهمان ...

بایگانی
میهمان

ساخت کد آهنگ

حیات طیبه ...

شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۰۰ ق.ظ

از نظر قرآن نمی توان به کسانی که راه می روند و چشمانشان باز است بگوییم که زنده هستند

مُرده های متحرک هستند

ما انسانها را خلق کردیم که به "حیات طیبه " برسند .

اگر خداوند اراده ی خیری برای کسی کند ، کاری می کند که او میل به انجام کارهای خدایی بردارد و اوامر الهی را گوش بدهد . نشانه ی کسانی که مرده متحرک هستند اینست که حدیث را می شنوند ولی یادشان می رود ، حتی پای مجالس موعظه هم می نشینند .

برای بدست آوردن "حیات طیبه" باید زحمت کشید .

قرآن می فرماید: وقتی که شروع می کنند برای مبارزه ما آنها را زنده می کنیم ،(معلوم است اینها اول مرده اند).

مومن دو قلب دارد : ۱ ـ قلبی که در ما می تپد . ۲ ـ قلبی که باید با آن حرکت کرد به برکت عَمَلِمان .

علم حقیقی علمی است که در قلبمان ریخته می شود و قلب هم ظرفی است که معارف الهی در آن جای می گیرد . اگر با چشم گناه کنیم می رود و می رسد به قلب ، قرآن هم بخوانید دیگر اثر ندارد . اعمال زشت ظرف را خراب می کند تا جایی که قلب میمیرد .

اگر بتوانی چشم را کنترل کنی ، گوش را کنترل کنی ، یک کار خوب که می کنی قلب روشن می شود و نورانی می شود ، اول انسان نورانی شدن قلبش را نمی فهمد بعد کم کم می بیند و می فهمد نوری در قلبش است .

استقامت میخواهد تا انسان به این مرحله برسد . 

*******************************************************

- این مطالب از دست نوشته های کلاسهاییِ که در سال ۸۶ شرکت میکردم و مربوط به روزهای خوبیه که بیشتر به فکر خودم و دلم بودم ، اون روزهایی که به دنبال قلب سلیم بودم . 

ـ نوشتم برای تکرار و یادآوری به دلم و بعد نوشتم برای تذکر به خودم که یادم باشه به دنبال چه بودم و به دنبال چه میریم . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۶
وحید

نظرات  (۵۲)

۱۶ آذر ۹۲ ، ۰۸:۲۱ کوچکترین منتظر
سلام.مطالب مفیدی بود.
همه ی آدما انگار یه دوره ی اینجوری تو زندگیشون دارن
خوش به خال اونایی که مدام تو این حال و هواها هستن...
یا علی...
سلام آقاااااا
اوستای ما میگفت دل هر کسی یه ظرفیتی داره و باید برای اینکه ظرفیت دلمون زیاد بشه روی دلمون کار کنیم .. فکر کنم ارتباط داشته باشه با این موضوع .. میگفت یکی دلش به اندازه یه لیوان ظرفیت استفاده از معارف رو داره و یکی به اندازه یه بشکه ... البته مثال میزد میگفت برای درک هم معارف هم اهل بیت باید روی خودت کار کنی که یه وقت معارف سر ریز نشه و چپ کنی ..
ایشاالله که به سمت حیاط طیبه همواره حرکت کنیم ...

پاسخ:
پاسخ:
سلام علی جون
بله ظرف و علم باید هم زمان بزرگ بشه و رشد کنه .
ما معمولا علممون بیشتر و بزرگتر از ظرفمونه
این باعث میشه که انسان هیچوقت ازش راضی نیست
انشاء الله
برای احوالات این روزهام دعاکن
۱۶ آذر ۹۲ ، ۰۹:۰۹ م - پاک نظر
باسلام بر همسنگر گرامی مهمان
با عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم وصفر ایام شهادات نبی اکرم صل الله وائمه اطهار علیهم السلام سلام بر رقیه دخت سه ساله امام حسین سلام لله علیها که خود شاهدی بر مظلومیت راه حق وروشن امام حسین (علیه السلام) است.
برادر گرامی انچه بر مولایمان گذشت خیلی سخت بود و واقعه اش بر همه مسلمانان گران امد که به نام دین تیشه بر ریشه دین زدند واگر خدا نمی خواست ودرایت حسین علیه اسلام وتلاش زینب سلام الله علیها وامام سجاد علیه السلام واهلبیت وکاروان اسراء نبود الان فجایع ان واقعه سنگین به فراموشی سپرده می شد .
برادر گرامی امروز روزی است که با همان پرچم وبا همان نام وهمان نشانها جان وناموس وخون شیعیان ان رادمرد تاریخ در فلسطین عراق سوریه وپاکستان وافقانستان وهمه بلاد اسلامی که شیعه ای پرچم حسین را در دست دارد در امان نیست وشیعیانش را به نام دین ولی درقالب تکفیر به یقما می برند واز کسی پوشیده نیست ولی سکوتی مرگبار جامعه به ظاهر بیدار جهان را دربر گرفته است افسوس که به نام دین به کودکان خردسال تجاوز می شود وجهان به ظاهر عاقل پنبه هائی از جنس فولاد در گوشش فرو برده وسکوت کرده هزار افسوس از هزار ماجرا که گفتگو پیرامونش زمان ومکان می طلبد کاشک همه با انچه دردست دارند فریادها می زدند ...
جمله ای در خاطر دارم از شهید والامقام مطهری عزیز :
امروز شمر موشی دایان است و....
کاشک همه با عزای بر حسین ویاران صدیقش تمام توان خودرا روی هم می ریختیم وبه شکاف خطرناکی که دراسلام به نام اسلام داده اند یورش همه جانبه می بردیم
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
سلام
التماس دعا
بسم الله
سلام بر برادر عزیزم اقا وحید
ضمن تسلیت به مناسبت محرم وصفرماه عزاکه در این دوماه خون بهترین خلق خدا به ظلم وبه ناحق یا به سیف یا به زهر به یقما رفت لکن خدا خواست که انرا برای نجات همگان بکار بنددوخریدارش خود خداشد وانچه را که او بخرد بزرگش می کند وسبب نجات همگان قرار می دهد.
انچنان شده که امروز اشک بر حسین نجات دهنده عالم شده .
برادر گرامی از حضور گرمت در کلبه محقر ولی مزین به نام قران سپاسگزارم .

پاسخ:
پاسخ:
سلام بر برادر ذهابی بزرگوار
ایام و تسلیت عرض میکنم
حضورتون در میهمان کم رنگ شده ، دوست داریم بیشتر خدمتتون باشیم
التماس دعا
۱۶ آذر ۹۲ ، ۰۹:۴۵ مهـــــــــــــلا
سلام میتونید با اسم یارب نظر تو برنگردد منو لینک کنید

پدر آمد دل شب گوشه ویرانه به خوابم
ریخت از دیده بسی بر ورق چهره گلابم
گفت رویت ز چه نیلی شده زهرای سه ساله
مگر از باغ فدک بوده به دست تو قباله
شهادت حضرت رقیه تسلیت

پاسخ:
پاسخ:
سلام
لینک شدید
در ساغر ما گل شرابی نشکفت
در این شب تیره ،ماهتابی نشکفت
گفتم به ستاره: خانه صبح کجاست؟
افسوس که بر لبش جوابی نشکفت!>>>
۱۶ آذر ۹۲ ، ۱۰:۵۴ چـــــــــــــــادرخاکی
احسنت

با خنده ی خود صفای دلها میشد...
آرامش خاندان طاها میشد...
وقتی به محضر عمو می آمد...
عباس به احترام او پا میشد...
صد حیف نشد بماند و رشد کند...
میماند اگر زینب کبری مشد...
۱۶ آذر ۹۲ ، ۱۱:۵۱ چـــــــــــــــادرخاکی
امام علی (ع) :
دور اندیش کسی است که دوست خوب برگزیند چرا که آدمی به دوست خود سنجیده می شود .
غررالحکم ، ح1088
خوش اومدی صاحب خونه
سلام همراه همیشگی لهوف ممنون از حضورت ...منتظرتم
امشب شهادت خانم سه ساله است ....منم دعا کن

پاسخ:
پاسخ:
سلام
تشکر
الهی به رقیه ...
التماس دعا
هنگام وداع! فرارسیده است.
شمعى بود از دنیاى خود جدا شد و به پهنه هستى عالم، قدم گذاشت. به دام عشق پروانه افتاد، اسیر شد، سوخت و گرفتار شد.
اما از خواب بیدار شد و هرکس به سوى کارخویش رفت. همه رفتند و او را تنها گذاشتند. شمعى دورافتاده.
شمع بودم، اشک شدم، عشق بودم، آ ب شدم. جمع بودم، روح شدم. قلب بودم، نور شدم. آتش بودم، دود شدم.
خدا بود ودیگر هیچ نبود(شهید مصطفی چمران)
ماهم ی مجنون عاشق داریم توبزرگترین مسجدمرکز شهر والبته مهمترین مسجدمونه...
ازنظر مالی هم ازقشرمرفحه...تمتع رفت،فک کنم العانم کربلاست.
ی دعاهایی میکنه بلند بلند... اون روز میگفت خدایااگه نمیخوای خونه خودتو قسمت ماکنی چرانشونمون دادی؟؟؟نمیدونم منظورش تلوزیون بود یاهمون شناخت ومعرفت....ولی حرفش به دلم نشست...
حالا:
خدایا ما که نمیدونیم، یعنی حیات طیبه رو تجربه نکردیم...حالا نمیخواستی ماحیات طیبه داشته باشیم چرا نشونمون دادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدایااولا اندکی نفهمی عطا کن چون مردیم ازبس فهمیدیموبه روی خودمون نیاوردیم...ثانیاراه راستو به سمت ماکج کن چی میشه آخه...ثالثا:این حیات طیبه ای رو که ائمه ما داشتن والگوی ماهستن ونشنمون دادی نصیب همه شیعیان علی بکن ..آمین یارب العالمین.

پاسخ:
پاسخ:
انشاء الله در راه رسیدن به حیات طیبه یاریمان کنند ...
سفیهی طلا رابا مس عوض کرد.

دلیلش را پرسیدند ، در جواب پاسخ داد : چون رنگش سرختر بود!



[ خدا کمکمان کن رنگ و لعابهای دنیا فریبمان ندهد ؛ که مبادا طلای عقبی را به مس دنیا بفروشیم ]

پاسخ:
پاسخ:
سلام برادر
انشاء الله طلای عقبی را به مس دنیا نفروشیم
دنیا ... دنیا ... دنیا ...
۱۶ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۰ آنتی زیون
سلام
خدا توفیق عمل به دستوراتش رو بهمون بده .

پاسخ:
پاسخ:
سلام
انشاء الله ...
سلام
خسته نباشید.عالی بود
.......................
گل نیلوفرِ تنها، رقیه
شهید غربت بابا، رقیه
گرفتاران عالم دم بگیرید:
«رقیه یا رقیه یا رقیه»
5صفرسالروز شهادت زهرای سه ساله حضرت رقیه(س) تسلیت
التماس دعا...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از نگاهتون...
شهادت حضرت رقیه (سلام الله) تسلیت عرض میکنم
التماس دعا
۱۶ آذر ۹۲ ، ۱۸:۲۱ بیــ نشانـــ ه فاطـــمـــ ه
چه قشنگ...ولی همونطور که ذکر کردید استقامت میخواد..و صبـــــــر که خیلی سخته این روزها..
روزهایی که انسان زود نا امید میشه :(

دعاگو هستیم..شمام دعامون کنید در قنوت هاتون.

پاسخ:
پاسخ:
تشکر از نگاهتون
والعصر ...
محتاجیم به دعا
وقتی به وبلاگتون سر میزنم...
احساس میکنم تنها نیستم ...
یکی هست که دقیقا حال من داره ...
حرفهای که من تو خلوت با خدا می زنم شما تو وبتون به نمایش میزارین!

پاسخ:
پاسخ:
اینجا کلبه دلتنگیهای ماست
می نویسم برای دلم ...
مطالبی که نوشتم زبونیه ، عمل باید کرد
خدا رو شکر حرفهای شما با خداست ...
دعامون کنید
۱۷ آذر ۹۲ ، ۰۷:۰۶ مهـــــــــــــلا
آنکو در این مزار شریف آرمیده است/ام البکا رقیه محنت کشیده است
اینجا ز تاب غم دل زینب شده است آب/بس ناله یتیم برادر شنیده است
اینجا ز پا فتاده و او را ربوده خواب/طفلی که روی خار مغیلان دویده است
یارب به جز رقیه کدامین یتیم را/سر تسکین بدیدن سر از تن بریده است

سلام شهادت حضرت رقیه برشما تسلیت باد
۱۷ آذر ۹۲ ، ۰۸:۰۹ دختران باباعطا
تموم عالم می دونند
که دخترا بابایی اند
بابا نیاد نمی خوابند
منتظر لالایی اند

مَنِ الذی أَیتَمَنی علی صِغَرِ سِنّی....
-----------------------------------------------

خدایا به ما استقامت عنایت کن تا به مراحل عالیه برسیم

پاسخ:
پاسخ:
الهی به رقیه ...
سلام
ممنون از حضور ونظرتون
مطلب خوبی بود
واقعا کاش یه ذره به فکر خودمون بودیم
خداوند بنده زندش رو بیشتردوس داره
یاعلی
خدایا...

آسمانت چه مزه ای است؟

من که فقط زمین خورده ام....
مسلمانان در راه پیشبرد اهداف اسلامی، باید جهاد و مبارزه کنند، حال چه با حیاتشان، چه با
شمشیر «علی »ها و چه با خون «حسین » ها؛ این، بسته به زمان است که در چه عصر و زمانی
باشیم و نحو ه ی حرکت چه طور باشد که این را با اقتدا به رهبران و فقهای عالی قدر اسلام،
میتوان تشخیص داد.
شهید حسین سبحانی کوهسرخی
به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید
امام رضا (ع)
با افتخار لینکی ....

پاسخ:
پاسخ:
تشکر
سلام . خدا قوت
قلمتان مانا
یاحق

پاسخ:
پاسخ:
سلام
تشکر از نگاهتون ...
یا حق
۱۷ آذر ۹۲ ، ۱۴:۵۲ چـــــــــــــــادرخاکی
دست‏هایت کوچک بودند برای به آغوش کشیدن صبر و سختی.
اما تو چقدر سربلند بیرون آمدی از دردها و دلتنگی‏ها!
صبر را از چه کسی به ارث برده بودی، نمی‏دانم!
اما ایمان، هم‏پای تو بزرگ شده بود.
شهادت حضرت رقیه (س) تسلیت باد.
سلام ممنون
التماس دعای فرج......
آدمی در آغوش خدا غمی نداشت

پیش خدا حسرت هیچ بیش و کم نداشت

دل از خدا برید و در زمین نشست

صد بار عاشق شد و دلش شکست

به هر طرف نگاه کرد راهش بسته بود

یادش آمد یه روز دل خدا را شکسته بود
۱۸ آذر ۹۲ ، ۰۶:۱۹ ستاره های گمنام در آسمان بهشت
سلام......خسته نباشید خداقوتتتتتتتت....
حقیقتش دلم خواست وبلاگم یه ذره هم بره طرف سیاست بد نیست بخاطر همین دو سه پست جدید گذاشتم لطفا بخونیدو نظرهای زیباتونو بدید.ممنون میشم
۱۸ آذر ۹۲ ، ۱۱:۲۳ ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
دلم گرفته خدایا تو دل گشایی کن
من آمدم به امیدت تو هم خدایی کن
به بوی دلکش زلفت که این گره بگشای
دل گرفته ما بین و دلگشایی کن ... !!××!!
۱۸ آذر ۹۲ ، ۱۲:۱۶ چـــــــــــــــادرخاکی
خداکمکمون کنه که انشالاقلبمون نورانی باشه
***********************

معذرت خواهی ؛


همیشه به این معنا نیست که :


تو اشتباه کردی و حق با یکی دیگه است


معذرت خواهی یعنی:


اون رابطه بیشتر از غرورت ؛


برات ارزش داره . . .
بر من لباس نوکری‌ام را کفن کنید / نوکر بهشت هم برود باز نوکر است

سلام برای حال این روزهایم دعا کنید......

پاسخ:
پاسخ:
نوکر بهشت هم برود باز نوکر است
سلام
دعاگوییم ...
سلام همسنگر
بااجازتون این پست با الگو برداری از وب شما کار کردم...
از دستنوشته های گذشته ام برداشتم...
اگر زحمتی نیست براتون دوست دارم اولین کامنت و نظر حالا چه انتقاد، چه ... مال شما باشه...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم
خدمت رسیدم ...
سلام
وب خوب و پر محتوایی دارید
قلمتان استوار
سپاس از حضورتان
ما را هم دعا...
یا حق
هــوالحکیــم

Second Life Syndrome


http://mkeivan.blog.ir/1392/09/18/Second-Life-Syndrome
سندروم زندگی دوم
زندگی در فضای مجازی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خوب بود ...
سلام داداش
خیلی مطلب خوبی بود
استفاده کردم

پاسخ:
پاسخ:
سلام محمد جان
متاسفانه فقط مینویسم ، همراه با عمل نیست ...
سلام علیکم
هیئت هامون (هیئت دانشجویی دانشگاه صدا و سیما )
24، 25، 26 آذرماه. یکشنبه دوشنبه سه شنبه
از اذان مغرب تا ساعت 9:30
ابتدای بزرگراه نیایش، جنب پردیس سینمایی ملت، دانشگاه صدا و سیما
رسانه باشید!
۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۵:۲۲ تک دختر آسمون
به انتظار زمستان نشسته ام

به انتظار شب یلدا

پاییز آمد و رفتنی شد...

جای خالیت پر رنگ تر شده

و من تنهاتر شدم

بیقرار شدم....

دست خودم نیست !

ولی امید دارم

و به انتظار می نشینم تا روزی روزگاری ، دوباره متولد شدن را با " تو " تجربه کنم !

راستی

آرام جانم

زمستان نزدیک است

و هوا سرد

لباس گرم بپوش

و شال گردنت را محکم تر ببند...
۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۶:۰۱ الهام(حرم دل)
سلام

شهادت امام حسن (ع) رو تسلیت میگم...

خدایا ظرف دلمونو بزرگ کن...قلبمونو روشن کن به نور خودت.

آمین

پاسخ:
پاسخ: سلام
یا کریم آل طه
انشاء الله.
سلام
ممنونم که سر میزنید

اللهم احفظ امام الخامنه ای
۱۹ آذر ۹۲ ، ۰۹:۵۵ خادم الحسین علیه السلام
چاره ی دیگری نبود...
باید تو در خون خودت دست و پا می زدی
تا ما در نادانی هایمان دست و پا نزنیم...
۱۹ آذر ۹۲ ، ۱۱:۱۰ ◕‿◕گلــ♥دختر◕‿◕
گاهی خداوند انقدر صدایت را دوست دارد که سکوت میکند تا بارها بگویی "خدای من
من ایمان دارم به پایان این روزهای سرد و مه آلود ...
ماهِ من ، می دانم که بزودی آفتابی خواهی شد
من این را از قاصدکهای خوش خبر شنیده ام ...

اللهم عجل الولیک الفرج
ان شاالله حیات طیبه روزیمان بشود ....

پاسخ:
پاسخ:
انشاء الله ...
سلام راسته میگن مرگ دو قدمی آدمه......
این روزا با این درد جسمی مرگو دیدم...
دیگه بیحوصلگیام یادم رفته.....

پاسخ:
پاسخ:
سلام ؛ فاصله بین مرگ و زندگی فاصله ی بسیار کوتاهیه .
خدا سلامتی میده ...
سلام
وب خوبی دارید
ممنون از مطلب خوبتون
قابل دانستید به ما هم سر بزنید.
موفق باشید.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
تشکر از نگاهتون .
خدمت رسیدم
یا علی
ما هم روزگاری داشتیم با این دل.....
به که پیغام دهم

به شباهنگ که شب مانده به راه

یا به اندوه کلاغان سیاه

به پرستو که سفر می کند از سردی فصل

یا به مرغان نکو چیده شهر

به که پیغام دهم که به یادت هستم
غلط است
این تفکر که بپنداریم
زندگی می‌گذرد...
بپذیریم عزیز....
زندگی می‌ماند....
من و تو می‌گذریم....!
در مقابل انتقادات :

اگر نادرست بود , بی اعتنا باشید

اگر غیر منصفانه بود , عصبانی نشوید

اگر از روی نادانی بود , لبخند بزنید

اگر عادلانه بود , از آن درس بگیرید
اعوذ بالله من شر نفسی
در اواخر نهج البلاغه است که میفرماید:من ریاضت میدهم نفس خودم را ،انرا مهار میکنم جلویش را میگیرم
خدایا کمکم کن بتونم نفسم را مهار کنم
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
خدایا کمکم کن ...
۰۸ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۲۶ جهاد برای پرواز تا خدا
هر بار که بال پروازم شکسته می شود.خود را برای پرواز بعدی محیا میکنم تا سرانجام به اوج پر بکشم .به امید آن روز....التماس دعا
برادر من توصیه کرد که من احتمالا این وب سایت را دوست دارم.
او یک بار کاملا درست بود. این انتشار واقعا روزم را ساخت.
شما نمیتوانید تصور کنید که چقدر زمان صرف شده برای این بود
اطلاعات! با تشکر!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">