میهمان

میهمان

ما در این دنیا چند روزی میهمان هستیم ، چه خوب است فرصت را غنیمت بشماریم و در راه او گام بر داریم .
... میهمان ...

بایگانی
میهمان

ساخت کد آهنگ

این رجبیون؟

سه شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۲۹ ق.ظ

* «بهترین عمل در ماه رجب»

از بهترین اعمال ماه رجب، روزه گرفتن و دادن صدقه است
پیامبر‌(ص)  در ضمن حدیثی طولانی درباره فضیلت صدقه دادن در ماه رجب می‌فرماید: کسی که در هر روز از ماه رجب تکه نانی به مساکین، صدقه دهد  خداوند ثوابی به او عنایت می‌کند که اهل آسمان‌ها و زمین قادر نیستند حتی، یک دهم ارزش ثواب آن را دریابند شخصی از پیامبر‌(ص) سوال کرد: اگر کسی نتوانست صدقه بدهد چه کار کند تا به این ثواب برسد؟
پیامبر‌ فرمود: هر روز از ماه رجب، صد مرتبه این تسبیح را بگوید: سبحان‌الاله الجلیل، سبحانَ مَنْ لَا یَنبَغی التسبیحُ الّا لو، سبحان الاعز الاکرم، سبحان من لیس العِزُ و هو له اهلُ»
امالی صدوق ص۵۴۰
«یک روز، روزه گرفتن در ماه رجب، باعث آمرزش گناهان»
امیرالمومنین‌(ع): من صام یوما من رجب فی اوله او وسطه او فی آخره غفرالله له ما تقدم من ذنبه و تاخر». کسی که یک روز از ماه رجب (اول، وسط و آخر) را روزه بگیرد گناهان گذشته و آینده‌اش آمرزیده می‌شود.
و من احیا لیلة من لیالی رجب اَعتقه اللهُ من النار و قبل شفاعته فی سبعین الف رجل من المذنبین و کسی که یک شب از شب‌های ماه رجب را شب زنده داری نماید، خداوند او را از آتش آزاد می‌کند و شفاعت هفتاد هزار نفر گناهکار را، از او قبول می‌کند.
و «من تصدق بصدقة فی رجب ابتغاء وجه‌الله اکرمه ‌الله یوم القیامه فی الجنة من الثواب بما لاعین رات و لا اذن سمعت و لا خطر علی قلب بشر» و کسی که به خاطر رضای الهی، در ماه  رجب،‌صدقه بدهد، خداوند او را، روز قیامت در بهشت از ثواب گرامی می‌دارد به نعمت‌هایی که نه چشم، آن را دیده و نه گوش آن را شنیده است و نه، بر قلب بشری خطور کرده است.
امالی صدوق ص۵۴۲
رجب نهری بهشتی
امام صادق‌(ع) فرمود: انّ فی‌الجنه نهراً یقالُ له الرجب اشد بیاضاً من الثَلج و اَحلی من العسل و من صام یوما من رجب، سقاه‌الله من ذالک النهر.
همانا در بهشت نهری است که به آن «رجب» گفته می‌شود، سفید‌تر از برف و شیرین‌تر از عسل و کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند از آن نهر، او را سیراب می‌کند.
«رجبیون کجا هستند»
امام صادق‌(ع) فرمودند: در روز قیامت، منادی خداوند از وسط عرش ندا می‌دهد «این‌الرجبیون» رجبیون کجا هستند.
در هیچ جا نیامده است که گفته شود «این الشعبانیون»، «این المحرّمیون» فقط در مورد ماه رجب، این تعبیر آمده است.
در فرازی از دعای معروف ماه رجب اینطور آمده است «و اصرف عنی بمسئلتی ایاک، جمیع شرالدنیا و شرالآخرة» در جمله اول،‌ شرّ دنیا را با لفظ «جمیع» کاربرده است و در جمله بعدی لفظ «جمیع» استفاده نشده است. این به خاطر آن است که «جمیع شر دنیا» قابل دورشدن از ما است، امّا این مسئله در «جمیع و همه شر آخرت»، امکان‌پذیر نیست چون کمترین شر آخرت، ترس گذشتن از صراط و مقابل خداوند قرار گرفتن، توقف در روز قیامت و… می‌باشد و این هراس همواره در آخرت با انسان است.
مسلمانان باید از این همه فضایل ماه رجب غفلت نکنند چونکه خداوند ماه رجب و شعبان، را مقدمه قرار داده است تا آمادگی پیدا کنیم و به ضیافت الهی در ماه رمضان نائل شویم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۰۲
وحید

نظرات  (۷)

۰۳ خرداد ۹۱ ، ۰۸:۳۰ دختران باباعطا
سلام بزرگوار
ایام مبارک
انشاءالله توفیق عبادت و بندگی نصیب همه ما شود

""بچه ها اگر شهر سقوط کرد آن را دوباره فتح میکنیم!

مواظب باشید "ایمانِـتان سقوط نکند...""

شهیدمحمدجهان آرا

با ادامه گزارش سفر به "ارتفاعات بازی دراز" به روز هستم
التماس دعا
یاعلی
۰۳ خرداد ۹۱ ، ۰۹:۰۶ سیدعلی انتظار
اللهم بارک لنا فی رجب و شعبان و بلغنا شهر رمضان و اعنا علی الصیام و. القیام و حفظ اللسان و غض البصر ولا تجعل حظنا منه الجوع و العطش.

همچنان از منتظرانم...
سلام بر شما .
سالروز شهادت مظلومانه امام هادی (ع) تسلیت.
التماس دعای فراون در این روزهای آسمانی
سلام
آپم عزیز
بدو بیا یه سری بزن
کجایی؟؟؟
خبری ازت نیست........
دستان بارانی ات را بر کویر وجودمان بگستران
یا جواد الائمه...
پیشاپیش ولادت امام محمدتقی(علیه السلام) رو تبریک میگم
سلام
ممنون که با حضورتون به "پرتو بصیرت" روشنی بخشیدین
...................
امام منهای خط امام، امام بی هویت است!

با توجه به فرا رسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه)،
هر روز با پستی جدید در خدمتتون هستم.
امیدوارم "پرتو بصیرت" از پیگیری و نظرات دوستان بهره مند گردد

راهش را ادامه دهیم....
ممنون از حضور پر لطفتان در وبلاگ حقیر

خط امام: سرسختی در برابر دشمن مهاجم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">