میهمان

میهمان

ما در این دنیا چند روزی میهمان هستیم ، چه خوب است فرصت را غنیمت بشماریم و در راه او گام بر داریم .
... میهمان ...

بایگانی
میهمان

ساخت کد آهنگ

شرط بندگی

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ق.ظ

برای بندگی دو چیز لازم است ، اگر انسان این دو چیز را داشته باشد بندگی می کند وگرنه در مشکل می افتد :

1 _  " انسان خاکسار باشد " ریشه همه ی غفلتها ، ریشه شرک ،خودیت و منیت ِ انسان است .

بنده آن است که خاکسار باشد ، باید خود را هیچ دانست ، شهدا از این دسته از افراد بودند ، باورشان این بود که هیچ چیزی نیستند .

در دستگاه پروردگار ، خاکساری بسیار ارزش دارد ، اگر حضرت موسی کلیم الله ، آن سگ را بعنوان پست ترین ِ امتش می آورد که از خودش هم کوچکتر است دیگر جایگاهی در دستگاه ِ خدا نداشت .

2_ " انسان نباید برای خودش مالکیت مستقل فرض کند ".

پا برای شماست ، چشم برای شماست و اگر فکر می کنید مالکیت مستقل دارید آنجاست که اراده مستقل می آورد ، عمل مستقل می آورد و آن وقت است که هر کاری انجام می دهید .

این دست ، این فکر ، این جوانی ، امانت خداوند است و اگر خوب بفهمیم بندگی ِ بهتر انجام می دهیم .

برای خوب بودن کافی نیست که بد نباشیم ، این پا را خدا داده تا رشد کنیم ، بیکار نباشیم این وظیفه ای است که بر عهده ماست .

با این جسم نباید کار حرام انجام بدهیم و از طرفی باید برای یاری دین خدا ،گام برداریم . اگر این کار را کردیم رشد میکنیم و در آخرت قابل عرضه است . 


پی نوشت :

صحبتهای استادمون در تاریخ 89/2/18 که نوشته بودم ، هر وقت میخونمش برای خودم تازگی داره .

 

نظرات  (۱۲)

۰۶ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۵۵ زندگی جهادی

یارب


سلام علیکم ، این وبلاگ جدید و آدرس جدید ، جایگزین زندگی در آسمان 

پاسخ:
سلام
لینک شد
مبارکه انشاء الله

باد با چراغ خاموش کاری ندارد


اگر در سختی هستی , بدان که روشنی . . 

پاسخ:
زیبا بود

آدمی فقط در یک صورت حق دارد؛

 به دیگری از بالا نگاه کند؛

 و آن هنگامی است که بخواهد؛

 دست دیگری که بر زمین افتاده بگیرد تا او را بلند کند ...


پاسخ:
خدایا دستم را بگیر ...
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۴۵ عاشق ایران
سلام

استادتون رو که معرفی نکردید ... خدا حفظشون کنه ... 
پاسخ:
سلام
ایشون علاقه ندارند که اسمشون و جایی بگیم چون خودشون و استاد نمیدونند اما واقعا بی نظیرند .
از شاگردان برتر آیت الله حق شناس و آیت الله پهلوانی هستن
سلام بسیار عالی بوووووووووووووووووووووووود


پاسخ:
سلام
دعامون کنید
۰۶ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۳۷ فانوس جزیره ...
سلام علیکم برادرررررر
اوستای ما میگفت هر چیزی که بشکنه بی ارزش میشه و دور انداختنی میشه ولی دل اگه بشکنه ارزش پیدا میکنه و خریدار داره ، حالا اگه خودتو بشکنی و نفست رو زیر پات بذاری خود خدا بزرگت میکنه اگه خودت هم نخوای همه دوستت دارن و محبت تو توی دلشون می افتد .. من کمی این رو حس کردم توی زندگی ولی شیطان نمیذاره که ادامه داد و ...
این جمله رو خیلی دوست دارم در باب قسمت دوم مطلب شما ..
ما موجیم که آسودگی ما عدم ماست .. گاهی اوقات که کم میارم توی فعالیت کردن این جمله را با خودم زمزمه میکنم ..
و این که فرمودید مالک همه چیز خداست ، یه بنده خدایی میگفت همه چیز برای خداست و اگه اون نخواد یا بخواد و تو بخوای و نخوای نمیشه ، اگه به سلامتی خودت بنازی و کسی که سلامتی جسمی مناسبی نداره و به این دلیل باهاش ارتباط نگیری و یا بالاترش همون بلا سرت میاد و خدا ازت میگیرتش ...
حالا باید فعالیت رو ادامه بدیم تا خودمون رشد کنیم از همه نظر ...
پاسخ:
سلام داداش
دوری از خدا بیچارم کرد به کجاها کشوند منُ...
هر چه میکشم از این نفسه
دعا کن ما رو هم بخره و عاقبتمون ختم بخیر بشه .

خدا حفظ کنه این اساتید ما رو ...

که نبودشون... خدا نکنه!

خدا حفظشون کنه.

 

التماس دعا

پاسخ:
خداحفظشون کنه همه ی اساتید و که خیلی بهشون بدهکاریم 
۰۷ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۲۱ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!

صحبتهایی خوبی بود

***

خدایا مرا ببخش بخاطر تمام درهایی که کوبیدم و خانه تو نبود...

آیا خدا برای بنده اش کافی نیست؟؟(زمر/36)

پاسخ:
ممنون
بله خیلی از صحبتها خوبه اما به شرط اینکه عمل کنیم 

سلام

مچکر زیبا بود...استفاده کردیم

پاسخ:
سلام
تشکر از نگاهتون ...
تزکیه ی نفس شرط بندگی است
راه تزکیه ذکر است.
پاسخ:
" خاکساری شرط بندگی است "
خدایای خوبم مرا به بندگی خود بپذیر
من که سالهاست با تمام وجودم تو را به پادشاهی خود پذیرفته ام
تا کی غم دنیای دنی ای دل دانا   حیف است زخوبی که شود عاشق زشتی
 سلام.
قابل تأمل بود...

دعا بفرمایید عطش خدا دارم و خیلی سر در گم ... .
وجودم از لطف خداست و شرمنده ... .
ریشه تمام گناهان کبر ، حرص و حسد است. تلاش میکنم که روزنه ای برایشان نباشه ولی شیطان ... . هر روز مرور میکنم که چقد گرفتارشون بودم.میبینم من کاری نکرده ام که مقابلش بایستم بلکه این خدا بوده که توفیقش شاملم میشه بدون اینکه خودم متوجه باشم.بعد از مرور دقایق،متوجه لطفش میشم.ولی او همچنان حافظ است و من متحیّر.
اللهم عجل لولیک الفرج.ان شاءلله
پاسخ:
سلام
همین که عطش خدا دارید خوبه و قدمیست ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">