میهمان

میهمان

ما در این دنیا چند روزی میهمان هستیم ، چه خوب است فرصت را غنیمت بشماریم و در راه او گام بر داریم .
... میهمان ...

بایگانی
میهمان

ساخت کد آهنگ

به عشق ...

شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۵۳ ب.ظ

 

چند سال پیش اولین باری بود که  تو محل کارم دیدمش ، تو چهرش آرامش خاصی داشت ، مثل بعضی از جانبازها و اسرایی که بعضا همیشه ناراحت  و گلایه دارند ، گلایه ای نداشت .

بچه خوزستان بود و تو شرهانی اسیر شده بود . اما بعلت بدی آب و هوا  ،دکترها گفته بودند که به استان دیگه بره و تو اصفهان ساکن شده بود ، بدلیل بیماری که داشت  و باید زود به زود عمل می شد ، مجبور شده بود به دور از خانوادش تو تهران سکونت داشته باشه و زن و بچش تو اصفهان باشند . خودش بازنشسته یکی از دستگاههای دولتی شده بود که بخاطر بدهی های بانکی همه حقوقش کسر می شد و  دریافتیش حدود ۶۵۰ تومن بود (۶۵۰۰ هزار ریال) ، بخاطر اینکه جایی در تهران نداشت تو نمازخانه فرودگاه مهرآباد می خوابید .

در اثر مشکلات ناشی از اسارت ، یکی از کلیه هاش از کار افتاده بود و کلیه دیگش سنگ ساز و صعب العلاج شده بود . به من گفت دل داری که یک چیزی و ببینی ؟ گفتم : آره ، یه قوطی از کیفش درآورد که یه لوله در اون بود که دور تا دورش مثل دونه های تسبیح سنگ بسته شده بود . می گفت باید هر ۵ روز یکبار عمل جراحی بشه و این لوله در بدنش قرار بگیره که بعد از ۵ روز دیگه تعویض بشه . شرح عملهاش و که دیدم هر ۵ روز تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که تو یکی از شرح عمل هاش نوشته شده بود که ۱۲۰ ثانیه قلبش از کار افتاد .

بسیار گرفتار بود و مشکلات فراوانی تو زندگیش داشت ، مشکلات مالی ، دوری از خانوادش ، دردهای شدید ناشی از بیماری که در اثر اسارت نصیبش شده بود و بیشتر بیشتر از اون دردها ،درد کم لطفی مسئولین !!!!!

وقتی ازش  پرسیدم گلایه ای نداری ، لبخندی زد و  آروم آروم اشک از چشمهاش سرازیر شد . گفت : زهرا ، زهرا مریضه ، پول ندارم عملش کنم . زهرا دختر ۱۰ سالش بود که بیمار بود .

اون روز تا شب حالم خراب بود ، دیدن همچنین شخصیتی که انقدر راضی به رضای خدا بود ، تلنگری بود در زندگی دنیایی خودم .

اگر بخوام از این بزرگوار بنویسم  فکر کنم بشه یک کتاب نوشت ، از زندگی و خاطرات جنگ و اسارت و خاطرات زندگی بعد از جنگ .

امروز بهش زنگ زدم و روز ورود اسراء به ایران و بهش تبریک گفتم ، دیدم چند روز پیش یکصد و بیست و چهارمین عمل جراحی و انجام داده . یک ساعت بعد با یه جعبه شیرینی به مناسبت همین روز اومد اداره و از دیدنش خیلی خوشحال شدم .

پی نوشت :

- الان حدود ۴ سالی هست که با این رزمنده و آزاده عزیز رفیق هستم و با هم رفت و آمد داریم .

- بخاطر اینکه دوست نداره ، اسمش جایی مطرح بشه از نوشتن اسم این عزیز معذورم .

- تلاشهای زیادی برای حل مشکلاتش شد ، که خدا رو شکر الان وضعیت بهتری از قبل داره .

- چند وقتی هم هست که کبدش هم دچار مشکل شده که براش دعا کنید .

دل نوشت :

- خدایا خودت میدونی که رضایت تو رو چقدر دوست دارم و شوق رسیدن به رضای تو در دلم موج می زنه .

- خدایا به منم یه صبری بده مثل ، رفیق اسیرم تا من هم از اسیری بند گناهام بیرون بیام .

- خدایا راضیم به رضای تو ، خودت بهتر میدونی چی تو دلم میگذره ...

آرومم کن .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۶
وحید

نظرات  (۱۰)

بسم الله الرحمن الرحیم
------------------------------------------------------------------
شیعه یعنی یک بیابان بی کسی
غربت صد ساله بی دلواپسی
و خیبرو بدر دفاع مقدس ما حاصل قرارگاه نصرت تو بود
بیست سال در هور بودی و همه چشم انتظار که
شاید اسیر باشی و برگردی.
راستی این بیست سال با خدا چگونه سخن گفتی
در هور که آتش نگرفت.
---------------------------------------------------------------
به یاد شهید علی هاشمی
---------------------------------------------------------------
منتظره حضورگرمتان درکلبه ی حقیرانه ام هستم

نام ما را ننویسید، بخوانید فقط

سر این سفره گدا را بنشانید فقط

آمدم در بزنم، در نزنم می میرم

من اگر در زدم این بار نرانید فقط

میهمان منتظر دیدن صاحب خانه ست

چند لحظه بغل سفره بمانید فقط

کم کنید از سر من شرّ خودم را، یعنی

فقط از دست گناهم برهانید... فقط
پاسخ:
پاسخ: میهمان منتظر دیدن صاحب خانه ست

چند لحظه بغل سفره بمانید فقط
سلام.
امثال ایشون تو مملکت ما کم نیستن.
اینه پاداش کسی که جونش رو بخاطر دفاع از کشورش به خطر انداخته؟
امیدورام که حال این آزاده ی عزیز رور به روز بهتر بشه.
الان زهرا حالش خوب شده؟
پاسخ:
پاسخ: سلام
بله زیاد هستند و انشاء الله جوابشون از اربابشون آقا اباعبدالله الحسین(ع) و قمر منیر بنی هاشم میگیرند
بله حال دخترشون خوبه
۲۷ مرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۴ ساندیس خور نظام
سلام
به روزیم
پاسخ:
پاسخ: سلام
خدمت رسیدیم ...
سلام
انشاالله خدا عمر با عزت به ایشون وشما بدن
وشما هم همیشه موفق وموید باشید واونچه ما باید درباره این عزیزان بدونیم رو برای ما بازگو بفرمایید
دوست شما عزیز همه ما ایرانیان هستن
توفیقتون روز افزون سرباز سایبری مولا
یا مهدی
پاسخ:
پاسخ: سلام
انشاء الله ، تشکر
التماس دعا
یا زهرا
سلام

... و چقدر شاکرن مردان خدا
همان ها که با خدا معامله کردن نه با دنیای خدا
همان ها که لطف خدایند در زمین برای ما

اللهم صل علی محمدو آل محمدو عجل فرجهم و اهلک اعدائهم اجمعین
پاسخ:
پاسخ: و چقدر سخته این شاکربودن ...
و چه لذتی داره صبر بر سختی ها...
و چقدر زیباست مقام رضا ...
ان شا الله خدا به داد این افراد برسند خدایی که درد داده دوا داده خدا می دونه درد را هم به کی بده چون او فقط از طاقت وصبر مردم خبر دارد خدا به دادشون برسه
ان شا الله از آزمایشات سخت الهی سربلند بیرون آیند
الهم عجل لولیک الفرج
۳۰ مرداد ۹۲ ، ۰۳:۰۱ *** رک و راست ***
فقط شهدا، والسلام
پاسخ:
پاسخ: سلام
فقط شهدا ... والسلام
سلام آقااااااا
همت نمیکنی دیگه ... خیلی وقته دیگه داری خودت رو به بی حالی مزنی ها ... به قول این سریاله عادی باش عادی باش ... یه همت کن از این بنده خدا رفیق ما هم دعوت کنیم بیاد کتاب این رفیقمون رو تهیه کنیم ...
و عجب شیرینی هایی ... دستش درد نکنه
پاسخ:
پاسخ: سلام
چشم ...
باید برای خود دلی دست و پا کنم ...
من از خدامه درخصوص این بنده خدا کتابی منتشر کنم و در برنامه های کاریم قرار دادم اما احوالاتم ...
دعا کن ردیف بشم حتما
هی...

کاش کاری از دستمون بر میومد...
کاش...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">